بهره برداری از چهار پروژه با هدف ارتقاء کیفیت خدمات و ایمنی در فرودگاه امام (ره)

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افتتاح چهار پروژه با هدف ارتقاء کیفیت خدمات و ایمنی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش فرینا، علی رستمی در آیین افتتاحیه ٤ پروژه عمرانی، ایمنی و تسهیلات مسافری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همزمان با هفته دولت اظهار داشت: شهر فرودگاهی با داشتن طرح جامع توسعه ٣٠ ساله در مسیر تبدیل شدن به هاب اول بار و هاب دوم مسافر در منطقه حرکت می کند.

رستمی گفت: طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی که با همراهی مشاوران داخلی و خارجی تهیه شده، در سه فاز اجرا می شود که فاز نخست آن بهره برداری از ترمینال گالری سلام و هسته پیشران منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بود که با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح شدند.

وی افزود: فاز دوم طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی طراحی، احداث و بهره برداری از ترمینال جدید با ظرفیت اعزام و پذیرش ٢٥ میلیون مسافر در سال است که با تکمیل نقشه های معماری آن و پایان مراحل تامین مالی و جذب سرمایه گذار، عملیات عمرانی احداث این پروژه اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره اینکه هدفگذاری اصلی طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی، تبدیل این مجموعه به هاب اول بار و هاب دوم مسافر در منطقه است گفت: در فاز سوم و نهایی طرح جامع،  ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در شهر فرودگاهی با توسعه ترمینال جدید به ١١٠ میلیون نفر و ظرفیت جابجایی بار به ٤ میلیون تن در سال خواهد رسید.

رستمی در خصوص پروژه های جدید این شرکت که با هدف خدمت رسانی بهتر و ارتقاء سطح ایمنی به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید افزود: در راستای عمل به دستورات وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر ارائه خدمات شایسته به مسافران، امروز ٤ طرح را با هزینه تقریبی ٧٠ میلیارد ریال در شهر فرودگاهی افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: نخستین طرح، بهره برداری از مرکز کنترل عملیات فرودگاهی AOCC است که با استانداردهای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ایکائو و مطابق با الگوی پیاده شده در فرودگاه های مدرن دنیا امروز در شهر فرودگاهی آغاز بکار کرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در این مرکز نیروهای متخصص از کلیه بخش های فعال در زمینه اعزام و پذیرش مسافر و شرکت های خدمات دهنده حضور دارند و به صورت ٢٤ ساعته بر عملکرد کلیه قسمت های فرودگاه نظارت داشته و در صورت بروز هرگونه مشکلی در کوتاهترین زمان برای رفع آن اقدام خواهند کرد.

رستمی اضافه کرد پروژه دیگری که امروز به بهره برداری رسید سیستم جامع اداره عملیات زمینی بود که به کمک آن کلیه تجهیزات و خودروهای اطفاء حریق در سراسر شهر فرودگاهی کنترل شده و همچنین تردد خودروها در محدوده ایرساید با هدف کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر رصد می گردد به این صورت که راننده پس از ورود به خودرو ملزم به قراردادن گواهینامه الکترونیکی روی دستگاه بارکد خوان است تا بتواند خودرو را روشن کند و این قابلیت باعث می شود تا وضعیت خودروها به صورت برخط در ایرساید فرودگاه امام (ره) قابل مشاهده باشد.

وی گفت: پروژه سوم احداث مسیر ویژه تردد خودروهای سوخت رسان به هواپیما به طول ٧٥٠ متر از مخازن سوخت به ایرساید بود که با هدف افزایش ایمنی خودروهای سوخت رسان اجرا شد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: پروژه چهارمی که امروز در شهر فرودگاهی با هدف روان سازی حرکت مسافران در ترمینال مورد بهره برداری قرار گرفت شیب راهه شرقی ترمینال شماره یک بود که به وسیله آن مسافر می تواند از ترمینال به پارکینگ تردد کنند و با بهره برداری از این شیب راهه مشکل تجمع مسافران مقابل آسانسور ها نیز رفع شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.