جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی به مرز650 هزار TEU رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی 650 هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران و مثبت شدن تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی پنج ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع 649 هزار و 262 TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر کانونی ایران تخلیه و بارگیری شد.
به گفته عفیفی پور، از مجموع 557 هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی پنج ماهه گذشته، نزدیک به 130 هزار TEU از طریق بندر شهیدرجایی ترانشیپ شده است که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توسط همکاران بخش های دولتی و خصوصی، رشد مثبت 1.2درصدی در این رابطه به ثبت رسید.
وی اضافه کرد: همچنین 71 هزار و 781 TEU کانتینر مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در پایان از جابجایی 146هزار TEU کانتینر صادراتی و 209هزار TEU کانتینر وارداتی با کاهش 30 درصدی در این بندر طی دوره زمانی فروردین تا ابتدای شهریورماه جاری سخن گفت.
گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بهره مندی از دو پایانه پیشرفته کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن دنیا در زمینه خدمات رسانی به کشتی های نسل هفتم (سوپرپست پانامکس)، کانونی ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری 82درصد از اینگونه کالاها در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.