مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

آمادگی فرودگاه امام خمینی(ره) برای پذیرش پروازهای اربعین

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آمادگی کامل فرودگاه امام خمینی(ره) برای پذیرش پروازهای اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش فرینا، علی رستمی در تشریح آخرین وضعیت پهنه هوانوردی این مجموعه گفت: با بهره برداری از ترمینال سلام ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تا ٨٠ درصد در کلاس A افزایش پیدا کرد و این مساله موجب شد تا برقراری پروازهای داخلی با هدف تکمیل شبکه پروازی فرودگاه امام (ره) و ارائه خدمات فرودگاهی به ساکنان استان ها و شهرهای اطراف تهران در دستور کار مجموعه قرار گیرد.

رستمی بیان داشت: در همین راستا پرواز تهران به کیش به عنوان نخستین پرواز داخلی فرودگاه امام (ره) توسط هواپیمایی کیش ایر انجام شد و به زودی مسیر پروازی مشهد ـ فرودگاه امام (ره) ـ تاجیکستان راه اندازی می شود و پروازها به مقصد کیش نیز به صورت برنامه ای انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ٣٥ شرکت هواپیمایی به صورت دائم در فرودگاه امام (ره) فعالیت می کنند افزود: این آمار در زمان های خاص مانند نوروز به ٥٠ شرکت نیز می رسد و در حال حاضر از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ٦٠ نقطه در جهان پروازهای برنامه ای انجام می شود و سال گذشته میزان اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه به هفت و نیم میلیون نفر و میزان جابجایی بار به ٧٠ هزار تن رسید.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص تقاضا برای برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه امام (ره) گفت: درخواست های زیادی از شرکت های هواپیمایی و کشورهای منطقه برای برقراری این پروازها دریافت کرده ایم و این مساله می تواند موجب رونق صنعت هوایی داخلی و صنعت گردشگری در کشورمان شده و به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک کند.

رستمی در خصوص پروازهای حج و اربعین گفت : بهره برداری از ترمینال سلام و انجام پروازهای حج از این ترمینال موجب شد تا رضایت زائران سرزمین وحی از خدمات فرودگاهی نسبت به سال گذشته افزایش یابد و در خصوص پروازهای اربعین نیز آمادگی داریم تا به هر میزان که شرکت های هواپیمایی درخواست داشته باشند، تسهیلات لازم را برای انجام این پروازها در اختیارشان قرار دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت های این مجموعه در دوران تحریم ها بیان داشت ترمینال سلام در اوج تحریم ها با تکیه بر توانایی متخصصان و نیروی کار داخلی احداث گردید و بسیاری از تجهیزات بکار رفته در این ترمینال مدرن نیز در داخل کشور تولید شد، بنابراین تحریم ها تاثیری در پیشرفت و توسعه مجموعه شهر فرودگاهی نداشته است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل عملیات فرودگاهی AOCC گفت: کلیه خدمات فرودگاهی در این مرکز رصد شده و در صورت بروز کوچکترین مشکلی در عملیات اعزام و پذیرش مسافران، این مرکز برای رفع آن اقدام خواهد کرد و فعالیت این مرکز به بهبود کیفیت خدمات منجر خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.