حمایت از ارتقاء مهارت در جامعه سیاست سازمان منطقه آزاد اروند است

مدیر آموزش و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مدیریت آموزش مباحث آموزش ، پژوهش و ارتقاء مهارت جامعه را به عنوان سیاست گذار و حمایت گر، دنبال می کند.

به گزارش فرینا؛ طی نشست مشترک پژوهشی با دانشگاه ها، مراکز و موسسات آموزشی منطقه، مدیر آموزش و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ضمن معرفی این مدیریت و ارتباط کاری با جامعه هدف، پژوهش و ارتقاء مهارت زندگی را از اولویت های اصلی این سازمان دانست.

علی الیاسی خاطرنشان کرد: کل جامعه در خصوص مباحث آموزشی، جامعه هدف سازمان منطقه آزاد اروند هستند؛ طی مدت زمان شکل گیری این مدیریت توانسته ایم ارتباطات موثری در قالب تفاهمنامه هایی با ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی و فنی و حرفه ای داشته باشیم .

الیاسی دانشگاه ها را تنها نهادهای آموزشی دانست که سازمان منطقه آزاد اروند تا امروز کم تر با آنها تعامل داشته و افزود: امیدوار هستیم که نشست امروز آغاز همکاری های بیشتر میان این مدیریت و دانشگاه ها باشد.

وی تأکید داشت که باید دانشگاه ها خود را به جایگاهی برسانند که جامعه محور شده و دغدغه هایشان حل مشکلات روز جامعه باشد.

مدیر آموزش و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: باید از مدرک گرایی فاصله بگیریم  تا کنون نتوانسته ایم نسلی را پرورش دهیم که بتوانند در جامعه نقش آفرین باشند. دانشگاه ها باید از تولید انسان های مدرک دار بدون مهارت خودداری کنند چراکه با این روش نمی توانیم بازارهای جهانی را فتح کنیم.

علی الیاسی عنوان کرد: اقتصاد دانش محور زندگی ما را رقم می زند؛ امروز در رقابت های اقتصادی تجهیزات ابزار برنده نیستند بلکه داشتن دانش روز ابزار قدرتمند محسوب شده و مهم تبدیل تفکر و دانش به مهارت است.

الیاسی خطاب به مدیران و روسای دانشگاه ها و موسسات آموزشی گفت: باید دست به دست هم دهیم و نقشه راهی موثر ارائه دهیم در این راه باید هدف آموزش و پژوهش باشد.

مدیر آموزش و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از راه اندازی شورای مهارت با ۷۰ عضو نیز خبر داد و در ادامه مسئولین حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود با محوریت موضوع نشست پرداختند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.