5 / افتتاح همزمان 3 سایت پرورش میگو با ظرفیت تولید سالانه 3900 تن در قشم

با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، فاز نخست بهره برداری از سه طرح پرورش میگو با ظرفیت تولید سالانه 3900 تن میگو در جزیره قشم به صورت همزمان آغاز شد.

به گزارش فرینا، این سه طرح پرورش میگو در مجموع در زمین هایی به مساحت 474 هکتار واقع در روستاهای نقاشه، کانی و دوستکو فعالیت خود را در زمینه پرورش میگو شروع کردند.

برای اجرای فاز نخست این سه طرح در مجموع معادل 720 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته و برای 223 نفر اشتغال ایجاد می شود.

«شرکت پدیده صدف قشم» با سرمایه ای بالغ بر 240 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 200 هکتار واقع در روستای نقاشه جزیره قشم به بهره برداری رسید. این  شرکت که با حمایت منطقه آزاد قشم احداث شد 28 استخر را به پرورش میگو به شیوه متراکم با ظرفیت تولید سالانه 1500 تن میگو فعالیت خود را آغاز کرده است. شروع فعالیت شرکت پدیده صدف قشم در زمینه پرورش میگو از سال 97 بوده و با بهره برداری فاز نخست این مجموعه برای 80 نفر اشتغال ایجاد می شود.

«شرکت اتحاد مهر کانی» با سرمایه ای بالغ بر 130 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 50 تن میگو در هر استخر دیگر پروژه ای بود که در روستای کانی جزیره قشم به بهره برداری رسید. این شرکت با حمایت منطقه آزاد قشم موفق به احداث 10 استخر پرورش میگو به شیوه متراکم در زمینی به مساحت 54 هکتار شده و با آغاز بهره برداری آن برای 30 نفر اشتغالزایی صورت می گیرد.

«شرکت دریانوردان» سومین طرح پرورش میگو به شیوه متراکم بود که با اشتغالزایی برای 113 نفر به بهره برداری رسید. این شرکت با ظرفیت تولید 2000 تن میگو در زمینی به مساحت 220 هکتار واقع در روستای دوستکو جزیره قشم فعالیت خود را آغاز کرد. برای بهره برداری فاز اول طرح پرورش میگو شرکت دریانوردان بالغ بر 350 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم با اشاره به گسترش پرورش میگو به شیوه متراکم در قشم، گفت: کاهش زمان تولید، افزایش بهره وری تولید در واحد سطح، افزایش دورهای پرورشی در طی سال و بهتر شدن ضریب تبدیل غذایی از مهمترین مزیت های پرورش میگو به شیوه متراکم است.

کیهان عباسیان ادامه داد: استفاده از روش پرورش متراکم با رعایت ایمنی و انجام کنترل های لازم باعث افزایش تولید میگو خواهد شد و جزیره قشم در این زمینه یکی از قطب های پیشرو در کشور به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: قشم قطب تولید و پرورش میگو در کشور است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از میگوهای پرورشی این جزیره به سایر کشورها صادر می شود.

با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در راس هیاتی بلند پایه متشکل از محمود منزوی زاده مشاور امور بین الملل و مدیرکل حوزه دبیر شورا، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری وجمعی از مدیران دبیرخانه به همراه حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد، 9 پروژه عمرانی، صنعتی و شیلاتی جزیره که با توجه به شعار امسال " رونق تولید" آماده و انتخاب شده اند، به بهره برداری رسید و از سایر پروژه های در دست احداث سازمان منطقه آزاد قشم نیز بازدید به عمل آمد. این پروژه ها به مناسبت هفته دولت و به دلیل سفر دبیر شورای عالی به سایر مناطق آزاد با یک هفته تاخیر در تاریخ سیزدهم شهریورماه 1398 به بهره برداری رسیدند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو