14 / مسیر منطقه آزاد قشم از واردات به سمت تولید تغییر کرده‌است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در منطقه آزاد قشم مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، حوزه خدماتی، اشتغالزایی، گردشگری، تولید و صادرات در حال اجراست که نشان می‌دهد فعالان اقتصادی در این جزیره از سمت واردات به سمت تولید کالا و صادرات آن تغییر جهت داده‌اند. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک شامگاه چهارشنبه در پایان سفر یک روزه خود به جزیره قشم به خبرنگاران گفت: در مناطق آزاد کشور تولید و اشتغال و فراهم کردن زیرساخت های مربوط به آن در حال انجام است که نشان می دهد این مناطق به سمت جایگاه اصلی خود نزدیک می شوند.
او افزود: امروز بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره برداری رسید که در اثر آن ۵۴۰ فرصت شغلی ایجاد شد.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: طبق آمارهای تامین اجتماعی در سال گذشته نیز ۱۳ هزار شغل در منطقه آزاد آزاد قشم ایجاد شده بود .
مرتضی بانک تصریح کرد: هم‌اینک میزان مصرف سیگار در کشور ۷۴ میلیارد نخ در روز است که با بهره برداری از طرح های امروز و با  طرح های توسعه‌ای که در برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد تا پایان سال آتی بیش از ۴۰ درصد از نیاز کشور در قشم تولید می شود.
او افزود: بهره برداری از یک واحد تولید لوازم آرایشی و عطر نشان از آن دارد که مردم در تحریم های اقتصادی از واردات عبور کرده اند و به سمت رونق تولید ملی روی آورده‌اند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز چهارشنبه در یک سفر یک روزه از هفت طرح در حال اجرا بازدید کرد و ۹ طرح در حوزه های مختلف تولیدی و زیرساختی رزا مورد بهره برداری قرار داد.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو