احتمال اعمال 30 درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار

مشاور قائم مقام وزیر صنعت گفت: اعمال 30 درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار همچون سایر بنادر کشور در دستور کار قرار گرفته و پیگیر تخفیفات کشتیرانی از بنادر چابهار هستیم.

به گزارش فرینا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایرج حسن‌پور در جلسه شورای هماهنگی توسعه چابهار بیان کرد: با هدف افزایش سهم تجارت دریایی چابهار، تقویت پیوند کشورهای منطقه و توسعه بندر چابهار، شورای هماهنگی توسعه چابهار با حضور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار و جمعی از مدیران اقتصادی در محل منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار برگزار شد.
حسن پور افزود: برنامه‌ریزی های لازم برای انتقال کشتی‌های کالاهای اساسی به بندر چابهار انجام شده که این امر ترافیک سایر بنادر کشور را کاهش و همچنین باعث توسعه بندر چابهار و تسریع در حمل و نقل دریایی و کاهش هزینه واردات کالاهای اساسی به کشور نیز خواهد شد و تلاش بر این است بندر چابهار بیش از پیش در توسعه تجارت نقش آفرینی کند.
وی تصریح کرد: اعمال 30 درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار همچون سایر بنادر کشور در دستور کار قرار گرفته و پیگیر تخفیفات کشتیرانی از بنادر چابهار هستیم.
مشاور قائم مقام وزیر صنعت گفت: بندر چابهار باید باعث تقویت پیوند کشورهای منطقه بویژه هند، پاکستان، افغانستان،چین، عمان، کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیای میانه شود .
وی افزود: با هدف رونق بندر چابهار و بهره‌گیری از قابلیت های بوجود آمده و بر اساس دستور قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی مقرر شده تا شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام ضمن برنامه‌ریزی لازم 50 درصد شکر و برنج و نهاده‌های دامی وارداتی باقیمانده تا پایان سال را از طریق بندر چابهار وارد کنند.
مشاور قائم مقام وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بندر چابهار باید به عنوان شهر لجستیکی خودرو مطرح شود و امکان صادرات خودرو نیز از این طریق فراهم شود و به جهت تامین قطعات و تجهیزات صنایع به ویژه صنایع خودروسازی مقرر شده بخشی از این قطعات نیز جهت کارخانجات خودروسازی علی‌الخصوص کارخانه خودرو خراسان از چابهار وارد شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو