با سرمایه‌گذاری بالغ بر 600 میلیارد تومان؛

مجتمع پسماند صنعتی در پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مجتمع پسماند صنعتی و ویژه در پارس جنوبی با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فرینا، نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی مجتمع پسماند خطرناک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مدیرعامل سازمان، مدیر امور پسماندهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، رؤسای محیط زیست شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مسئولان محیط زیست شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه، دیروز (شنبه، 16 شهریورماه) برگزار شد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ابتدای این نشست با اشاره به طرح‌های صنعت نفت در منطقه ویژه پارس گفت: پارس جنوبی بزرگ‌ترین پروژه تاریخ صنعت نفت است که تاکنون بیش از 150 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری شده است، بنابراین به جرات می‌توان گفت پارس جنوبی مهم‌ترین طرح سرمایه‌گذاری کشور در طول تاریخ است.
سیدپیروز موسوی افزود: ساخت پالایشگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولید در میدان مشترک پارس جنوبی برخاسته از روحیه جهادی در میان کارکنان صنعت نفت است، زیرا غربی‌ها تمایلی به نقش‌آفرینی ایران در بازار انرژی دنیا نداشتند، از این رو این سطح از پیشرفت در پارس جنوبی مرهون تلاش همه مدیران و کارکنان صنعت نفت است.
موسوی با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای کاهش آثار زیست محیطی طرح‌ها بر مردم و محیط پیرامونی گفت: وزارت نفت خود را مکلف به رفع دغدغه مردم می‌داند و خوشبختانه در زمینه پروژه پسماندهای صنعتی و ویژه پارس جنوبی سرمایه‌گذار طرح انتخاب و اراضی مورد نظر نیز به آنان واگذار شده و انتظار ما نیز این است سرمایه‌گذار این طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده پروژه را به پایان برساند.
وی به بیان ضرورت راه‌اندازی مجتمع پسماند منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پرداخت و افزود: توجه به اینکه وجود پسماند در فرآیند پالایش گاز و تولید اجتناب‌ناپذیر است، یکی از بزرگ‌ترین اقدام‌هایی که پس از ابلاغیه سال 95 وزارت نفت در دستور کار قرار گرفت، احداث مجتمع مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده است.
مدیر ارشد ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس نیز در این نشست گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت احداث مجتمع پسماندهای صنعتی و ویژه را در دستور کار قرار داده است که مطالعات مکان‌یابی آن با همکاری دانشگاه شهید بهشتی براساس الزام‌های سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد.
بهرام دشتی‌نژاد، افزود: مجتمع پسماند در اراضی دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و در دو سایت جداگانه احداث می‌شود که می‌تواند سالانه تا 150 هزار تن پسماندهای غیرقابل بازیافت را براساس اصول مهندسی و بهداشتی، دفن و انرژی این پسماندها را بازیابی کند.
دشتی‌نژاد تاکید کرد: قرار است در این طرح 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود که با بهره‌برداری از آن یکی از معضلات و چالش‌های منطقه حل خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو