مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

تعلیم و تربیت، بنیان توسعه منطقه آزاد ماکو است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بنیان تمام اقدامات در مسیر سعادت انسانی از تزکیه و تعلیم و تربیت نشأت می گیرد و برای توسعه منطقه آزاد نیاز به توجه بیشتر در حوزه های تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهمیت ارتقای سطح فرهنگی و ادراکی در روستاهایی که آمار بازماندگان تحصیلی در آن ها بالاست افزود: باید در خانواده هایی که مانع تحصیل فرزندانشان می شوند، احساس مسئولیت عرفی و شرعی ایجاد کرد.
عبدالرحیمی بر لزوم فعال شدن نهادهای فرهنگ ساز و ذی نفوذان علمی و تربیتی در جامعه اشاره کرد و گفت: هدف انبیای الهی تزکیه و تعلیم حکمت و کتاب است لذا برهمگان واجب است مقوله تربیت و آموزش را دراولویت امور قرار دهند.
وی منبع هر ثروت و قدرتی را در جهان، علم دانست و افزود:‌ منطقه آزاد باید در حوزه آموزش با متد و روش های علمی جهانی بعنوان الگو به سرزمین اصلی قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد باتوجه به اختیارات منطقه آزاد ماکو برای کلاس اولی های روش های متفاوت تر از سیستم آموزش و پرورش برنامه ریزی کنند تا شاهد دانش آموزانی موفق و عالم در آینده باشیم.
امام جمعه ماکو نیز در این نشست با اشاره به احیای سنت نبی مکرم اسلام در سایه امر به معروف و نهی از منکر گفت: توجه به تربیت دینی و ارتقای فرهنگی نسل جوان به عنوان پایه های معنوی و دینی از ملزومات است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی بر اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت:‌ خوشبختانه آموزش و پرورش در بحث فعالیت های قرآن موفق عمل کرده است.

گفتنی است؛ در این نشست بر لزوم ساماندهی و حل مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس، برنامه برای بازگشایی مدارس و برخی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مربوط به شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت مورد بررسی قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو