آغاز مذاکرات هیئت اقتصادی ارزروم ترکیه با مدیران منطقه آزاد ارس

۱۰ نفر از فعالین اقتصادی ارزروم ترکیه در قالب هیاتی برای بررسی و مذاکره در زمینه سرمایه گذاری و همکاری های دوجانبه وارد ارس شدند.

به گزارش فرینا، این هیئت تجاری که متشکل از ۱۰ نفر فعال اقتصادی در زمینه صنایع فلزی، غذایی، پتروشیمی، ماشین آلات سنگین، صنایع کشاورزی و علوم دامی و راهسازی است، پس از بازدید از مناطق آزاد ارس و ماکو طی نشست هایی با مدیران عامل این مناطق به تبادل نظر و گفت و گو خواهند پرداخت .

این سفر با هدف بررسی فرصت های سرمایه گذاری و گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی انجام می شود.
رییس اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع ارزروم به عنوان یکی از اعضای این هیات در مورد دلایل این سفر، گفت: در این سفر ضمن بازدید از شهرهای مختلف و آشنایی با فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در ایران، به خصوص منطقه آزاد ارس و ماکو، در زمینه کشاورزی، ساخت و ساز، اطلاعات، حمل و نقل، تولید مواد غذایی، صنعت پلاستیک و تجارت متقابل با بسیاری از نمایندگان این بخش‌ها دیدار و تبادل نظرخواهیم پرداخت.
ابراهیم گوزوتوک افزود:‌ روابط خوب سیاسی و اقتصادی ترکیه و ایران این فرصت را فراهم آورده است که بتوانیم از ظرفیت های هر دو کشور در جهت رشد و رونق اقتصادی استفاده کنیم و همسایگی ارزروم با منطقه آزاد ماکو امکان روابط نزدیک اقتصادی را فراهم کرده است.
گوزوتوک با اشاره به اینکه علاقمندیم فعالیت های اقتصادی خود را در ایران تقویت کنیم ادامه داد: سعی داریم در دیدار با مسئولین و نماینده های صاحبان صنایع ایران موجبات افزایش تعاملات تجاری میان دو کشور را فراهم کنیم.
صفر شاسفند معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست، مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری و قوانین مربوط به ثبت شرکت و تاسیس واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس را تشریح کرد.
گفتنی است؛ این هیات زیرمجموعه انجمن صنعتگران و تجار ترکیه فعالیت می کند که در سال 2005 برای خدمت رسانی به بنگاه های کوچک و متوسط (SMEs) تأسیس شده است. این انجمن با هدف کمک به ایجاد و توسعه فضای کسب و کار و محیط لازم به منظور انجام تجارت در بازارهای داخلی و خارجی تاسیس شده است و دارای 56 شعبه در ترکیه و 10 نمایندگی درخارج از این کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو