استاندار بوشهر:

رفع موانع تولید در منطقه اقتصادی بوشهر ضروری است

استاندار بوشهر گفت: رفع موانع تولید در منطقه اقتصادی بوشهر ضروری است و باید طرح زیست‌محیطی منطقه ویژه بوشهر تدوین شود تا متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مشکلی نداشته باشند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند در جلسه کارگروه تسهیل رفع موانع تولید استان بوشهر اظهار داشت: تعلل در پرداخت تسهیلات بانکی سبب خسارت به بخش تولید و اشتغال است و از مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری، تسهیلات بانکی و بازپرداخت آن است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

ارتقای رتبه استان در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید

گراوند بابیان اینکه استان بوشهر در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید از رتبه ۲۳ به ۱۶ ارتقاء یافته است که باید این روند ادامه داشته باشد گفت: از ۸۴ پروژه تولیدی سال گذشته ۹ طرح دیگر برای راه‌اندازی نیاز به همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است تا پرونده سال قبل این طرح‌ها بسته شود.
وی بابیان اینکه همکاری بانک‌ها با سرمایه‌گذاران در عرصه دریافت وثیقه بانکی در پرداخت تسهیلات اعتباری ضروری است افزود: همکاری بانک‌ها، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان در این عرصه ستودنی است که با توجه اینکه دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده و شعار امسال رونق تولید است باید حساسیت‌ها در این عرصه افزایش یابد.

تسریع در تهیه و تصویب سند زیست‌محیطی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان

استاندار بوشهر اظهار داشت: از زمان تصویب منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، تهیه و تصویب سند زیست‌محیطی آنکه در پیچ‌وخم‌های نظام اداری قرار دارد باید در تصویب این سند تسریع شود چراکه این منطقه ویژه نقش مهم و تأثیرگذاری در عرصه تولید و اشتغال دارد.

افزایش ۵۰ درصدی اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در استان

گراوند اظهار داشت: اکنون پروژه‌های قابل‌توجهی در عرصه گلخانه و آبزی‌پروری در استان بوشهر در حال اجراء است که تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها منوط به کمک و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اعتباری است.
وی با بیان اینکه هرچند فعالیت‌های انجام‌شده در عرصه توسعه گلخانه‌ها توسعه‌یافته ولی باید برای گسترش این عرصه بیش از توجه شود خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در استان ۵۰ درصدی افزایش داشته به‌گونه‌ای که طرح‌های گلخانه‌ای در پنج ماه امسال ۴۲ هکتار افزایش‌یافته و در مجموع به ۳۰۳ هکتار افزایش‌یافته است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های اقامتی در عرصه گردشگری یک ضرورت است و زیرساخت طرح‌های گردشگری در اولویت این بخش قرار دارد گفت: تکمیل پروژه‌های گردشگری و آبزی‌پروری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد که همکاری و کمک بانک‌ها برای راه‌اندازی پروژه‌های در حال اجراء مورد تأکید است.
گراوند بیان کرد: در این راستا واحدهای اقامتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در حال اجراء است و تسریع در تکمیل این پروژه‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت اشتغال‌زایی و رونق استان بوشهر در عرصه گردشگری است که توسعه زیرساخت‌های این صنعت در استان بوشهر افزایش‌یافته است.
استاندار بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه گردشگری و آبزی‌پروری از قابلیت بالایی برخوردار است و تکمیل پروژه‌های گردشگری و آبزی‌پروری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد که همکاری و کمک بانک‌ها برای راه‌اندازی این پروژه‌ها مورد تأکید است.
گراوند خاطرنشان کرد: در عرصه اماکن آثار تاریخی قدم‌های قابل‌توجهی برداشته‌شده است، اجرای این طرح‌ها نه‌تنها سبب رونق منطقه می‌شود بلکه زمینه اشتغال‌زایی در شهرها و روستاها بیش از پیش فراهم می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو