اقتصاد24 گزارش می‎دهد؛

فریلنسرها بخوانند؛ همایش اصول آزادکاری در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود

منطقه آزاد انزلی با برپایی همایش اصول آزاد کاری در نظر دارد علاقه مندان به خود اشتغالی و فعالان این حوزه را برای آموزش راه و روش این نوع فعالیت و توانمندی بیشتر گردهم آورد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد24، کسب‌وکار فریلنس یک مدل بسیار خوب کسب و کار است که به شما اجازه می‌دهد به صورت مجازی و از راه دور بدون هیچ هزینه‌ای برای تجهیزات، با کمی زمان و شور و اشتیاق کار مورد علاقه خود را آغاز کنید؛ به زبان ساده تر در واقع به کارهایی که می‌توان در خانه و به صورت آنلاین و از راه دور انجام داد، «فریلنسینگ» گفته می‌شود.
نسل جدید گرایش بیشتری به این نوع فعالیت دارد و با توجه به محدودیت‌های کارمندی و سخت‌تر شدن شرایط بازار کار فریلنسینگ می‌تواند یک شغل تمام وقت یا پاره وقت باشد و برای اکثر افرادی که می‌خواهند آزادی بیشتری در کسب و کار داشته باشند و از ساعات کاری سنتی 8 تا 4 عصر فراری هستند، گزینه بسیار مناسبی است.
فریلنسرها در تاریخ و امروز آغاز انقلاب صنعتی، دوران شکل‌گیریِ سازمان به مفهوم مدرن آن بود. هم‌زمان با مطرح شدن مفهوم سازمان، مفهوم شغل هم معنای تازه‌ای پیدا کرد و با ظهور اینترنت و گسترش دنیای وب زمان و مکان شغل تغییر یافت و معنای تازه ای گرفت. تکنولوژی‌های ارتباطی، فرصت کار از راه دور و ارسال و دریافت پروژه‌ها به صورت غیرحضوری را افزایش داده و از این طریق، ظرفیت انجام کار افزایش یافته است.
واژه فریلنسر برای اولین بار در قرون وسطی و در خصوص سربازهایی به کار برده می شد که از هر کسی که پول بیشتری دریافت می کردند برای آن فرد می جنگیدند. مفهوم فریلنسر یا آزادکار، طی دهه‌های اخیر گسترش بیشتری پیدا کرد و امروز به افرادی اطلاق می شود که بدون هیچ تعهد و قرارداد طولانی مدتی برای کارفرماها، کار انجام می دهند.
فریلنسینگ علاوه بر علاقه و مهارت به یادگیری اصول نیاز داردفریلنسینگ ( FreeLancing ) همانطور که پیشتر اشاره کردیم به معنی آزادکاری است و تقریبا شما دارای هر مهارت و تخصصی که باشید می توانید به صورت فریلنسینگ فعالیت کنید.
توسعه‌ تکنولوژی اطلاعات کمک شایانی به مطرح شدن بیشتر آن کرده است و سایت های فراوانی در سطح دنیا در حوزه دورکاری یا فریلنسینگ فعالیت می کنند که تعداد آنها در سال های پیشین افزایش چشمگیری داشته است. برای مثال Upword یکی از بزرگترین سایت های فریلنس بین المللی در سال 2019 است که شاید بزرگترین بازار پروژه های آنلاین در دنیا را داشته باشد.
این حوزه هرچند در نگاه اول دارای مزایای بسیاری برای افراد است اما معایب بسیاری هم دارد و اگر فرد آموزش های لازم جهت حضور در عرصه آزادکاری را نداشته باشد ممکن است فعالیت او منجر به شکست شود و نتواند نظر کارفرمای خود را جلب کند و برای همیشه کار خود را از دست بدهد.
بنابراین علاوه بر داشتن علاقه و مهارت، افراد در فریلنسینگ نیازمند آن هستند تا اصول استفاده از فرصت ها برای کسب درآمد، تکنیک های مذاکره، فروش و کسب درآمد و… را بیاموزند.
بر همین اساس منطقه آزاد انزلی با برپایی همایش اصول آزاد کاری در نظر دارد علاقه مندان به خود اشتغالی و فعالان این حوزه را برای آموزش راه و روش این نوع فعالیت و توانمندی بیشتر گردهم آورد.
بزرگترین همایش فریلنسینگ کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود دومین همایش ملی اصول آزادکاری ( فریلنسینگ ) به عنوان بزرگترین همایش فریلنسینگ کشور با رویکرد آموزشی برای علاقمندان به خوداشتغالی در روزهای 28 و 29 شهریور ماه جاری برگزارخواهد شد.
در این همایش 6 جنبه توانمندسازی، آموزش اصول اولیه، گسترش فرهنگ خوداشتغالی، توانمندسازی معلولان، توانمندسازی خانم‌های خانه‌دار و گسترش محدوده جغرافیایی فریلنسینگ به علاقمندان آموزش داده می شود و دیگر نکته مثبت در این همایش حضور بیش از 50 استارت آپ است که در آن علاوه بر معرفی خدمات خود، به فریلنسرها ، برای جذب آنها در پروژه های خود، اقدام می کنند.
اگر سوال هایی همچون چطور از تولید محتوا درآمد کسب کنم؟ چطور از تبلیغات اینترنتی درآمد کسب کنم؟ چطور وارد دنیای عکاسی و فیلمبرداری شوم؟ چه زبان برنامه نویسی را یاد بگیرم؟ یک محصول چطور طراحی می شود؟ چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده کنم؟ چطور کمتر اشتباه کنم؟ را در ذهن دارید این همایش مکانی مناسب برای کسب اطلاعات و مهارت آموزی شما خواهد بود.
منطقه آزاد انزلی، حامی ایده های نومنطقه آزاد انزلی از سال 95 و در راستای اجرای دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی اقدام به حمایت و جذب شرکت های فناور، نوآور و دانش بنیان کرد و در این مسیر علاوه بر ارائه بسته های تشویقی و معافیت های متعدد، تفاهم نامه ای با صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از شرکت های فعال در این حوزه منعقد کرد و در سال 96 نیز مرکز شکوفایی شرکت های نوآور و دانش بنیان منطقه آزاد انزلی به منظور پشتیبانی از شرکت های فوق و افزایش تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در این منطقه ایجاد شد. هم اکنون بیش از 90 شرکت فناور، نوآور و دانش بنیان در این منطقه جذب شده و مشغول به فعالیت هستند.
به گفته رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با توجه به راه‌اندازی بندر کاسپین و نیز نزدیکی شرکت‌های فناور به این بندر، بهترین امکان برای صادرات محصولات فناور به کشورهای حاشیه خزر و نیز کشورهای منطقه فراهم شده است و این منطقه در آینده ای نزدیک به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل خواهد شد.
سازمان منطقه آزاد انزلی، شورای حمایت از ایده های نو منطقه را طی این مدت فعال کرده، عملیات احداث مرکز فناوری انرژی منطقه نیز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور آغاز شد، و در عین حال علاوه بر برگزاری نمایشگاه تخصصی و فراهم کردن امکان بازاریابی در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی که این سازمان در آن مشارکت می کند، چندین دوره همایش استارآپ نیز با همکاری سازمان در این منطقه برپا شده است.
میزبانی دومین همایش ملی فریلند از سوی منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت این منطقه از فعالیت های فناورانه و نوآورانه و استارت آپ هااست.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو