رونق کریدور چین، قزاقستان، ایران؛

پهلوگیری بیستمین کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین

با پهلوگیری بیستمین کشتی تجاری حامل کالاهای مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران، این کریدور تجاری در مسیر رونق قرار گرفته است.

به گزارش فرینا، تاکنون 57 کشتی در قالب 758 دستگاه كانتیر، کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشورمان را از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد کشور نموده اند. 

براین اساس کریدور چین، قزاقستان، ایران که با محوریت منطقه آزاد انزلی از سال گذشته به صورت رسمی شروع به کار نموده هم اکنون به عنوان مسیر فرعی کریدور بین المللی "یک کمربند یک جاده"عمل می کند و با اقبال بازرگانان داخلی و خارجی دوران جدیدی از فعالیت های ترانزیتی در شمال کشور رقم زده شده است.

بنابراین گزارش "کشتی نازمهر" که بیستمین کشتی ترانزیتی در این مسیر تجاری بود، کالا و مواد اولیه مورد نیازهای واحدهای تولیدی- صنعتی منطقه آزاد انزلی و استان را در قالب 21 کانتیر در مجتمع بندری کاسپین تخلیه نموده است. این محموله شامل کالا و مواد اولیه چینی است که توسط خطوط راه آهن چین وارد بندر اکتائو در كشور قزاقستان شده و به وسیله کشتی از طریق مسیر دریایی، به مجتمع بندری كاسپین منتقل گردید و در این بندر به منظور بهره برداری واحدهای تولیدی منطقه و استان تخلیه شد.

از زمان شروع به کار مسیرهای ترانزیتی در مجتمع بندری کاسپین تاکنون 57 کشتی در قالب 758 دستگاه كانتیر، کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشورمان را از طریق این بندر نسل سوم، وارد کشور نموده اند. بندری که با تکیه بر فضای پسکرانه حدود 500 هکتاری خود و با بهره گیری از توان بخش خصوصی تاکنون سه پست اسکله از فاز نخست خود را وارد مدار تخلیه و بارگیری کالا نموده و با انعقاد توافق نامه با قرارگاه خاتم الانبیاء، ظرف دو سال آینده اسکله رو رو نیز در آن ساخته می شود تا در کنار توافقنامه اتصال مسیر ریلی سراسری کشور به این مجتمع بندری، حلقه های ایفای نقش هاب منطقه ای مبادله کالا در این بندر تکمیل گردد.

گفتنی است؛ كریدور تجاری چین، قزاقستان، ایران با پیگیری های این سازمان و با محوریت مجتمع بندری کاسپین به منظور ایجاد مسیرهای ترانزیتی جدیدِ تركیبی و در راستای افزایش ظرفیت ترانزیت کالا در دریای خزر شروع به كار نموده و در عین حال؛ كاهش زمان و هزینه حمل و نقل کالا در مقایسه با مسیر تجاری موجود کشورمان بهمراه عمل کردن به عنوان مسیر فرعی کریدور بین المللی یک کمربند یک جاده چین، از مهمترین مزایای کریدور مزبور ارزیابی می شود.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو