تکاپو برای کاهش تعداد بازماندگان از تحصیل در منطقه آزاد ماکو

آمار بازماندگان از تحصیل منطقه آزاد ماکو در مهر سال گذشته به ۹۱۵ نفر رسید اما در طول سال تحصیلی تعداد آنان در سایه رایزنی‌ها و کمک به والدین به یک سوم کاهش پیدا کرد؛ امسال نیز مدیرعامل سازمان بر کاهش حداکثری تعداد آنان تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به جلسه روز گذشته شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: احساس مسئولیت باید در بین خانواده‌هایی که مانع تحصیل فرزندانشان می‌شوند، ایجاد شود و این امر نیاز به فعالیت‌های فرهنگی دارد.
عبدالرحیمی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح فرهنگی مردم در روستاهایی که آمار بازماندگان تحصیل در آنها بالاست، اضافه کرد: با هدف توسعه روزافزون و پایدار منطقه آزاد ماکو، باید به کیفیت تعلیم و تربیت بیش از پیش توجه شود.
عبدالرحیمی گفت:‌ حوزه آموزش و پرورش در مناطق آزاد باید با روش‌های علمی بروز دنیا منطبق باشد و به عنوان الگویی برای سرزمین اصلی معرفی شود.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به گستردگی اختیارات مناطق آزاد، برای کلاس اولی‌های این منطقه روش‌های متفاوت‌تر از سیستم آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هاشمی، امام جمعه ماکو نیز در شورای آموزش و پرورش این منطقه که روز گذشته برگزار شد بر اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس تاکید و اظهار کرد که خوشبختانه آموزش و پرورش در بحث فعالیت‌های قرآن موفق عمل کرده است.
در ادامه این نشست بر لزوم ساماندهی و حل مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس، برنامه برای بازگشایی مدارس و برخی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مربوط به شهرستان های ماکو، ‌شوط و پلدشت مورد بررسی قرار گرفت.
منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت بوده و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو