موافقت اصولی فرودگاه چابهار تا هفته آینده صادر می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افق بندر چابهار، شهر ترانزیتی بین المللی است و با توجه به ضرورت ساخت فرودگاه در شهر چابهار، موافقت اصولی فرودگاه چابهار تا هفته آینده صادر می‌شود.

به گزارش فرینا، احمدعلی موهبتی در دیدار با رییس سازمان هواپیمایی کشور، بر تسریع در احداث فرودگاه بین المللی چابهار تاکید کرد.
موهبتی با اشاره به سیاست‌های کلان کشور در خصوص توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور، احداث فرودگاه بین المللی چابهار را با استاندارد‌های جهانی و کارکرد همه جانبه و فراگیر، مقدمه تحقق اهداف یاد شده دانست.
وی با بیان اینکه بندر چابهار نقش بین المللی مهمی را برای کشور‌های منطقه از جمله کشور‌های CIS ایفا خواهد کرد گفت، احداث فرودگاه و برقراری شریان اصلی ارتباطی، سرمایه‌ها و سرمایه گذاران را به استان و این منطقه جذب می‌کند.
استاندار سیستان و بلوچستان تاخیر در اجرای این پروژه ملی را فرصت سوزی بزرگ و تاخیر در توسعه منطقه خواند و گفت به رغم موقعیت استثنائی چابهار، غفلت باعث خواهد شد بنادر رقیب در کشور‌های منطقه، شرایط را به نفع خود تغییر دهند.
موهبتی با اشاره به اهمیت ژئواستراتژیک و ژیواکونومیک بندر چابهار گفت: در طول تاریخ دسترسی به این منطقه حساس و مهم مورد توجه کشور‌ها و قدرت‌های بزرگ بوده است.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: فرودگاه چابهار با اهداف و کارکرد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و ارتباطی برای بلند مدت مورد نظر است.
موهبتی احداث فرودگاه و توسعه منطقه را ارتقای موقعیت اقتصادی و سیاسی بین المللی کشور توصیف کرد و با توجه به مولفه‌های حکمروایی و مدیریت در جهان امروز، آن را سرمایه گذاری در جهت تحکیم مرز‌ها و امنیت و ایفای نقش برتر در معادلات بین المللی برشمرد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مقدمات و بستر کار فراهم است خواستار تسریع در صدور موافقت اصولی برای آغاز اقدامات عملیاتی پروژه شد.
عابد زاده رییس سازمان هواپیمائی کشوری نیز با توجه به اهمیت چابهار و نقش‌های مهم این بندر در حوزه‌های مختلف، ضمن اعلام موافقت با صدور موافقت اصولی و آغاز عملیات احداث فرودگاه، بر ضرورت در نظر گرفتن نکات کلیدی و پایه‌ای در فرودگاه تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی رعایت نکات فنی و استاندارد‌ها در سازه ها، امکان سنجی، توجیه اقتصادی، عملیاتی و کارکرد‌های مورد انتظار باند‌های فرودگاه و انتخاب مکان و موقعبت سایر سازه ها، هماهنگی لازم بخش‌ها و سازمان‌های مرتبط را از نکات کلیدی دانست و مطالعات لازم و دقیق در این زمینه‌ها را ضروری دانست.
عابدزاده با اعلام اینکه همه علاقمند و هم نظر در توسعه شرق کشور هستیم گفت موافقت اصولی فرودگاه بین المللی چابهار در هفته آینده صادر می‌شود.
در این دیدار، دهقان معاون فنی سازمان هواپیمائی کشوری روند مطالعات و هماهنگی و پیگیری انجام شده و اقدامات اولویت دار را تشریح کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو