با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو؛

شورای کار ترکیه و ایران در آنکارا آغاز به کار کرد

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نشست شورای کار ترکیه و ایران روز چهارشنبه در آنکارا آغاز شد.

به گزارش فرینا،‌ این نشست که روز چهارشنبه با حضور هیئت ایرانی به ریاست رييس دفتر رئیس جمهور و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و دیگر مسئولین کشوری،  فرصتها و امکانات سرمایه گذاری در ایران،  سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی و فرصتهای سرمایه گذاری در مناطق آزاد جمهوری اسلامی بویژه منطقه آزاد ماکو که هم مرز ترکیه است تشریح شد.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست گفت: امروز منطقه آزاد ماكو با برخورداري از حدود ٨٠ درصد مساحت مجموعه مناطق آزاد كشورمان و با ١٣٠ كيلومتر مرز مشترك با جمهوري تركيه و قرار داشتن مهمترين دروازه تبادلات دوكشور و مزيتهاي جغرافيايي و اقتصادي خود در حوزه هاي لجستيك و حمل و نقل، كشاورزي و دامپروري، معادن سيليس، منگنز، مس، سنگ هاي ساختماني و صنايع پايين دست آنها، گردشگري طبيعت و بوم گردي و صنايع ترك مزيت گيرنده از انرژي ارزان و نيروي كار فراوان به همراه مشوق هاي قانوني مناطق آزاد از جمله معافيت بيست ساله مالياتي براي انواع فعاليتهاي اقتصادي ، معافيت خدمات و محصولات عرضه شده در منطقه از ماليات بر ارزش افزوده ، واردات، مواد اوليه و ماشين آلات توليدي معاف از عوارض گمركي، صادرات بدون عوارض گمركي، امكان تاسيس شركتهاي مختلف با سهامداري كامل و مشاركتي، جامعه محلي فهيم و فرهيخته ٢٠٠ هزار نفري منطقه و ساير مزيت هاي حمايتي قانوني آماده پذيرش و ميزباني همه سرمايه گذاران به ويژه اتباع تركيه است.

در نشست امروز شورای کار ترکیه و ایران محمد واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری اسلامی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی، فاتح دونمزد وزیر انرژی ترکیه و رییس طرف ترک کمیسیون اقتصادی و خانم رخسارپک جان وزیر تجارت ترکیه سخنرانی خواهند کرد.

در ادامه این نشست قرارداد طرح عمل همکاری بین وزارت بهداری ترکیه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و نیز پروتکل همکاری بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به امضای دو طرف خواهد رسید.

قرارداد همکاری بین وزارتخانه های بهداری دو کشور از سوی خانم “امینه آلپ مشه” معاون وزیر بهداری ترکیه و دکتر “محسن اسدی لاری” معاون وزیر بهداشت و درمان ایران امضاء خواهد شد.

همچنین پروتکل همکاری بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه نیز از سوی محمود واعظی و فاتح دونمز روسای طرفهای ایرانی و ترک کمیسیون مشترک امضاء خواهد شد.

شایان ذکر است؛ هیئت ایرانی در راستای فعالیت های کمیسیون مشترک اقتصادی روز گذشته دیدارهایی با فاتح دونمز وزیر انرژی و منافع طبیعی ترکیه، رخسار پک جان وزیر تجارت و محمد جاهد تورهال وزیر ارتباطات و زیرساختهای ترکیه داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.