همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی؛ 

شاعران هرمزگان در قشم گرد هم جمع شدند

همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار (27 شهریورماه) مراسم «گردهمایی شاعرانه» قشم در مرکز بین المللی رشد برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این مراسم شاعران شناخته شده ای از انجمن های شعر بندرعباس، میناب و دیگر شهرهای استان هرمزگان حضور داشتند و در آن 20 نفر از شاعران حاضر در جلسه به شعرخوانی پرداختند.
همچنین در بخشی از این آیین، برنامه شاهنامه خوانی توسط یکی از حاضران اجرا و در ادامه از ابراهیم کارگرنژاد، یکی از اعضای باسابقه و پیشکسوت انجمن شعر قشم تقدیر به عمل آمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم پیرامون برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی در قشم، گفت: این گردهمایی همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار (27 شهریورماه) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری انجمن شعر  قشم در مرکز بین المللی رشد برگزار شد.
علیرضا کمساری با بیان این مطلب، ادامه داد: حمایت از فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری قشم با هدف تقویت فضای هنری جزیره و پرورش استعدادها و ظرفیت های هنری موجود در جزیره  یکی از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان است.
کمساری ضمن اشاره به فعالیت انجمن های هنری در قشم، اضافه کرد: انجمن شعر قشم یکی از پرسابقه ترین انجمن های فرهنگی و هنری قشم است که در سال های اخیر با حمایت های صورت گرفته از سوی این اداره کل  به صورت مستمر و هفتگی جلسات آنها برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: استفاده از ظرفیت شاعران توانمند سراسر ایران به ویژه استان هرمزگان و دعوت از آنها برای حضور در برنامه های انجمن شعر قشم با هدف تعامل بیشتر فضای فرهنگی جزیره  با سایر نقاط کشور مورد توجه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم است.
گفتنی است؛ سیدمحمدحسین بهجت تبریزی ملقب به «شهریار» در سال ۱۲۸۵ به دنیا آمد و در ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ درگذشت و در تقویم ایران ۲۷ شهریور مقارن با روزِ درگذشت «شهریار» به نام «روز شعر و ادب فارسی» نامگذاری شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو