رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور؛

آمادگی ایران برای توسعه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی و افزایش حجم تبادل تجاری با ترکیه

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از آمادگی ایران برای توسعه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی و افزایش حجم تبادل تجاری با ترکیه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صنایع، محمود واعظی در مراسم امضای یادداشت تفاهم‌نامه بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه که در آنکارا برگزار شد، سازمان توسعه تجارت ایران را به عنوان مسئول تجارت خارجی کشورمان، معرفی کرده و از این سازمان خواست تا موضوعات مرتبط با توسعه روابط با ایران و ترکیه را پیگیری کند.

** آمادگی ایران برای افزایش حجم تبادل تجاری با ترکیه

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این نشست که وزرای تجارت و انرژی ترکیه حضور داشتند، گفت: برای توسعه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی و افزایش حجم تبادل تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک آماده هستیم و نقش دو دولت هموار کردن مسیر برای فعالیت بخش خصوصی دو کشور است.
در ادامه، رخسار پکجان وزیر تجارت ترکیه ضمن تأکید بر فعالیت برای توسعه همکاری‌ها با ایران خواستار هموار کردن مسیر توسعه روابط شد.

** مراسم امضای یادداشت تفاهم‌نامه بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه

در این مراسم قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، معاون وزیر راه و ترابری، معاون امور بین‌الملل وزارت نفت، سفیر ایران در ترکیه، دستیار ویژه رئیس کل بانک مرکزی، مدیر عامل منطقه آزاد ماکو و تنی چند از مقامات اقتصادی کشورمان، هیأت تجاری بخش خصوصی ایرانی و ترکیه‌ای، اتاق بازرگانی ایران، تجار ایرانی مقیم استانبول، ازمیر و آنکارا حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو