تعلیم و تربیت کانون اصلی نظام فکری سازمان منطقه آزاد قشم

آیین زنگ مهر امسال با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در مدرسه متوسطه ابن سینای درگهان و با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در مدارس روستاهای جزیره به صدا درآمد.

به فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم درآیین نواختن زنگ مهر، از توسعه تعلیم و تربیت در جزیره به عنوان یک اساس و محور در نظام فکری سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و بیان داشت: توزیع مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب اصلاحات مورد نیاز مدارس و هزینه خرید لوازم التحریر در سطح جزیره، یکی از اقدامات این سازمان در راستای همکاری در نظام آموزش و پرورش جزیره است.

مرتضی شیخ زاده، راه حل برون رفت مشکل فرهنگی دانش آموزان را خانواده دانست و گفت: رواج سبک زندگی اسلامی در خانه و خانواده، کودکان را در مسیر تعالی رهنمون می دارد.

شیخ زاده با اشاره به بخشی از بیانیه گام دوم رهبر فرزانه ایران اسلامی افزود: تزریق روحیه امید و دادن اطلاعات درست به مردم موجبات تقویت ارتباط مردم با نظام است.

وی در پایان سخنان خود ارتقای جزیره در حوزه های مختلف سلامت و بهداشت، گردشگری، صنایع دستی، نفت و انرژی، توسعه فرودگاهی و بندری، ژئوپارک جهانی و فناوری اطلاعات را نتیجه زحمات و یکدلی همه مسوولین دانست و از همه حضار بابت حضور در این مراسم قدردانی کرد.

*تحصیل در کنار تذهیب آینده کشور را می سازد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم آموزش علم در کنار یاد و نام خداوند بیان داشت: آینده کشور در دستان شما دانش آموزان است و تحصیل و تذهیب در کنار هم می تواند آینده ای درخشان برای ایران اسلامی فراهم آورد.

حسین هاشمی تختی ادامه داد: حالا که همه مسوولین همدلانه برای پیشرفت مسیر دانش و فرهنگ تلاش می کنند، شما دانش آموزان باید از جوانی و همه ظرفیت های موجود خود استفاده کنید.

هاشمی تختی بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار در بین جوانان تاکید کرد و افزود: اگر دانش آموزان در مسیر درست آموزش ببینند، مملکت و دین سالم می ماند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از همراهی و هماهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، نهادهای دولتی و مردم جزیره قدردانی کرد و از دانش آموزان خواست تا با پشتیبانی از ولایت، حافظ نظام و رهبری باشند.

*کسب علم و دانش از مصادیق فضیلت و ارزش است

امام جمعه اهل سنت قشم نیز، فرارسیدن بهار علم و دانش و آغاز هفته دفاع مقدس را به همه خدمت گزاران عرصه تربیت و حافظان امنیت کشور تبریک گفت و اظهار داشت: اختصاص سوره های اول و دوم قرآن کریم به موضوع علم بیانگر اهمیت این موضوع و لزوم ارج گذاری به آن است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی بر کسب علم و دانش به عنوان یک فضیلت و ارزش تاکید کرد و گفت: بزرگترین سرمایه انسان اخلاق است و اگر به علم آموزی به عنوان یک فریضه دینی نگاه شود، جوانان ما از بحران های فکری و تهاجمات  اخلاقی که بحران نسل آینده است، نجات می یابند.

*اقتدار علمی، خودکفایی اقتصادی و استقلال فرهنگی کشور از جاده دانایی عبور می کند

فرماندار شهرستان قشم در آیین زنگ مهر نیروی انسانی را بزرگ ترین سرمایه کشور و موتور محرک توسعه و پیشرفت کشور معرفی کرد و عنوان داشت: مقدرات کشور از دستگاه عظیم تعلیم و تربیت عبور می کند و آسیب شناسی این دستگاه وظیفه همه ماست.

علیرضا نصری ادامه داد:  اقتدار علمی، خودکفایی اقتصادی و استقلال فرهنگی کشور باید از جاده دانایی عبور کند  و به همین منظور باید آسیب ها و معایب نظام تعلیم و تربیت بازخوانی و اصلاح شود.

به گفته نصری، بازسازی فکری و فرهنگی جوانان ایران اسلامی بسیار مهم است زیرا جوانان آینده ساز این مملکت هستند.

فرماندار شهرستان قشم از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند راهگشا یاد کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: غیرت ملی و دینی شما دانش آموزان می تواند جنگ اقتصادی را مدیریت کند و نقش بی بدیل شما دانش آموزان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار تاثیرگذار و پررنگ است.

*توسعه فضای آموزشی جزیره مرهون تعاملات سازنده مسوولین منطقه آزاد و نهادهای دولتی است

رییس آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی 98-99 به همه دانش آموزان و فرهنگیان جزیره با اشاره به توسعه چشمگیر فضای آموزشی قشم بیان داشت: تعاملات سازنده مسوولین سازمان منطقه آزاد قشم و به ویژه مدیرعامل این سازمان در راس شورای آموزش و پرورش با سایر نهادهای دولتی، عامل اصلی این پیشرفت هاست.

بهرام پوراشرف با قدردانی از زحمات مسوولین، خیرین، مدیران و انمجن اولیا و مربیان جزیره افزود: در چهار سال اخیر، همکاری و تلاش مسوولین در حوزه آموزش و پرورش قشم بی نظیر بوده است.

پوراشرف با تاکید بر نقش تاثیرگذار حمیدرضا مومنی به عنوان ریاست شورای آموزش و پرورش گفت: تقویت بنیه علمی دانش آموزان، پیشرفت در زمینه توسعه فضاهای آموزشی و حمایت و هدایت دانش آموزان برای راهیابی به مسابقات کشوری  و جهانی بخشی از این تلاش هاست.

رییس آموزش و پرورش شهرستان قشم با تشکر از توزیع بن مهربانی توسط سازمان منطقه آزاد قشم در بین مدارس جزیره عنوان کرد: قبولی 160 دانش آموز در دانشگاه های دولتی و پذیرش 41 دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان در سال جدید، ثمره حمایت های همه جانبه و همراهی همه نهادهای مرتبط است.

*جزیره قشم، مصداق بارز همدلی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز به عنوان آخرین سخنران در مراسم زنگ مهر،  تداخل بهار تعلیم و تربیت را با هفته دفاع مقدس که مزین به نام شهداست تبریک گفت و اظهار داشت: دفاع مقدس ما با تقدیم  36 هزار شهید دانش آموز و پنج هزار و 500 شهید فرهنگی پیروز شد.

باقری ادامه داد: حضور مسوولین در این مراسم نشان می دهد که به نیازهای جزیره به ویژه در حوزه آموزش و پرورش وقوف کامل دارند.

وی، تحقق پیشرفت های حوزه آموزش و پرورش جزیره در سال های اخیر را مدیون همدلی و تعامل بین دستگاه های مختلف عنوان کرد  و گفت: جزیره قشم، مصداق بارز یگانگی بین مسوولین و مردم است.

آیین زنگ مهر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه اهل سنت قشم، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان قشم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم،  مدیر امور درگهان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان و جمعی از مدیران و مسوولین سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان در مدرسه پسرانه متوسطه اول ابن سینای شهر درگهان برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو