تفويض اختيار اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل به سازمان منطقه آزاد ماکو

مدیر غذاو داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پیرو تفویض اختیار صدور گواهی بهداشت و مجوز واردات کالاهای خوراکی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی، برخي امور اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل نیز به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض شد.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: پیرو مكاتبات و پيگيري هاي صورت گرفته از طريق سازمان غذا و دارو و فراهم نمودن زير ساخت هاي مورد نياز اعم از فضاي فيزيكي، نيروي انساني و امكانات نرم افزاري، اين مديريت موفق به اخذ تفويض اختيار برخي امور اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل ها به پيوست از سازمان غذا و دارو شد.

یادگاری با اشاره به اینکه این تفویض اختیار در راستای ارتقاي سلامت عمومي و جلوگيري از سوءمصرف و قاچاق محصولات تقلبي در سطح منطقه صورت گرفته است، افزود: طبق این تفویض، پایش و ارزیابی ادواری کارخانه های تولید فرآورده های طبیعی، پایش و ارزیابی ادواری کارخانه های تولید فرآورده های شیر خشک و غذای کودک، فرآورده های ویژه متابولیک و غذاهای ویژه. پایش و ارزیابی ادواری کارخانه های تولید فرآورده های مکمل تغذیه ای به این مدیریت تفویض شد. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی عطاری ها، فروشگاه های گیاهان دارویی و باشگاه های بدنسازی نیز به این مدیریت تفویض شده است افزود: نظارت بر امحا فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و غذای کودک، فرآورده های ویژه متابولیک و غذاهای ویژه، اقلام ضایعاتی، مکشوفه و تقلبی و جمع آوری فرآورده های فراخوانده شده. ارزیابی و پایش ادواری از شعب پخش استانی شرکت های توزیع فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و فرآورده های ویژه متابولیک، غذاهای ویژه و غذای کودک در حوزه مدیریت نیز به این سازمان تفویض شده است. 

مدیر غذاو داروی سازمان منطقه آزاد ماکو، ارزیابی ،پایش و نمونه برداری PMQC در سطح عرضه فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و فرآورده های ویژه متابولیک، غذاهای ویژه و غذای کودک در داروخانه ها بر اساس ضوابط را از دیگر بندهای تفویض اختیار سازمان غذا و داروی کشور برشمرد و اظهار داشت: ایجاد سیستم رسیدگی اولیه به شکایات دریافتی فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و فرآورده های ویژه متابولیک، غذاهای ویژه و غذای کودک و بررسی در محل ارسال شکایت و  ارزیابی محل احداث واحدهای تولیدی و نگهداری فرآورده های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و غذای کودک، فرآورده های ویژه متابولیک و غذاها نیز به این مدیریت تفویض شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.