مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان:

حفظ سرمایه‌گذاران با عمل به قوانین امکان‌پذیر است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت:‌ حفظ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با عمل به قوانین مصوب مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی محقق می‌شود. 

به گزارش فرینا، سید مهدی علیزاده طباطبایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ درحال حاضر انتظار مدیران بخش‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بازگشت به قانون است.
علیزاده طباطبایی گفت: قابل‌قبول است که به‌واسطه مشکلات و جنگ اقتصادی تحمیلی به کشور گاهی تصمیمات اضطراری اتخاذ می‌شود، ولی حالا که به لطف خدا و با تدابیر اتخاذشده اوضاع اقتصادی کشور به‌خصوص تورم مهارشده است، انتظار می‌رود که با مناطق ویژه برابر قانون چگونگی ایجاد این مناطق برخورد شود.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران با استناد به قوانین مصوب در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی وارد میدان شده‌اند، ولی امروز در بعضی موارد خلاف این قوانین مصوب، عمل می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: امروزه سرمایه‌گذاران چه داخلی و خارجی احساس می‌کنند که در حق آنان کوتاهی می‌شود و مدیران و مسئولان مناطق را به دروغ‌گویی متهم می‌نمایند.
علیزاده طباطبایی ادامه داد:‌ فعالان اقتصادی، سرمایه‌های اجتماعی ارزشمندی هستند که باید برای حفظ آنان و کمک به تسهیل امورشان، به‌سرعت اقدام‌های لازم انجام شود.
وی گفت:‌ درهمین راستا در همایش حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که طی روزهای اخیر با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کیش برگزار شد نیز راهکارهای رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی موردبحث و بررسی مسئولان و کارشناسان قرار گرفت.
گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، لذا جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.