منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در قالب اقتصاد مقاومتی دنبال می شود

مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان گفت: تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در قالب طرح های مورد توجه اقتصاد مقاومتی گیلان مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.

به گزارش فرینا، علی گل امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای آماده کردن بسترها و زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان مقرر شده است این منطقه در ردیف پروژه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح استان گیلان مورد بررسی  قرار گیرد و  در صورت تایید و تصویب، اعتبار و  بودجه برای آن در این قالب تامین  شود.
گل امینی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان افزود: با توجه به کابری مصوب  منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در زمینه های کشاورزی، گردشگری، صنایع وابسته، شرایط و ظرفیت های مناسب کشاورزی در گیلان و لاهیجان و از سویی تولید محصولات مهم و قابل توجهی نظیر چای، برنج، بادام و زیتون در این خطه، لزوم فرآوری با رویکرد ارزش افزوده کالا و محصولات صادراتی با نگاه ارزآوری و ایجاد منطقه کشاورزی بر مبنای فناوری نوین و هوشمندسازی که مورد نظر جدی در اقتصاد های علم محور و دانش بنیان است، نگاهی دقیقتر به این منطقه اقتصادی را ضروری می سازد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح های فرا استانی و ملی در گیلان به شمار می رود که باید نسبت به راه اندازی آن توجه ویژه و رویکرد جدی وجود داشته باشد.
مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان تاکید کرد: محصولات و فرآورده های کشاورزی گیلان و صنایع تبدیلی وابسته به صنعت  کشاورزی، مشتریان بالفعل خوبی در کشورهای منطقه وهمسایگان ایران  و ظرفیت خوبی برای  صادرات در خصوص محصولات در این کشورها وجود دارد که می توان ظرفیت ها را در منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان افزایش داد .
گل امینی ادامه داد: با توجه به تصویب منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در سال های گذشته، مغفول ماندن این منطقه می تواند علل مختلفی داشته باشد که لزوم آسیب شناسی با نگاه انجام کار به صورت ادامه دار و فرآیند محور ، می بایست مورد توجه جدی و بیش از پیش مسئولان قرار گیرد .
وی با دعوت از همه مسئولان استان برای همکاری و اقدام برای آماده کردن این منطقه ویژه اقتصادی و اهتمام در جذب و تخصیص منابع و اولویت دادن این منطقه درطرح ها و پروژه های توسعه استان  اظهارداشت: با توجه به توانی که در استان گیلان از نظر ظرفیت های منطقه وجود دارد این منطقه باید  به شکل ویژه و جدی دیده شود و نسبت به حل مشکلات و آماده کردن زیرساخت های آن همکاری لازم و مناسب صورت گیرد.
مجری منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان از سرمایه گذاران نیز برای دیدار از این منطقه دعوت کرد زیرا تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در حال  اجرا و آماده سازی است  که این امر به آنان کمک می کند از هم اکنون  برای فرصت های سرمایه گذاری خود برنامه ریزی مناسب داشته باشند و از فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری آشنایی بیشتری بدست آورند.
گل امینی یادآورشد: بزودی به همت فرماندار لاهیجان دفتر معین منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در محل فرمانداری این شهرستان ایجاد می شود تا بتواند مکان مناسبی برای پاسخگویی اولیه و مقدماتی به سرمایه گذاران  فراهم شود.
وی عدم پیگیری درخور و جدیت بعضی از مسئولان مرتبط در راه اندازی این منطقه را در گذشته یادآورشد و گفت :مسئولان استان باید کمک کنند تا زیرساخت های این طرح ملی تکمیل و در مدت زمان مناسب راه اندازی و فعال شود. 
منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در سال 1383به تصویب رسیده است ولی پیشرفت کاری آن تاکنون  کند بوده است .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.