درخواست شرکت‌های خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی شرکت های خارجی به اهمیت استراتژیک بندر چابهار کاملا پی برده اند و این مسئله موجب افزایش درخواست برای سرمایه گذاری در این منطقه شده است، البته به نظر من اولویت اصلی کشور باید جذب سرمایه های داخلی باشد.

به گزارش فرینا، شادمهر کاظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ورود 29 شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشاتشان بر ضرورت توسعه سواحل مکران به ویژه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور تأکید کرده اند، البته در سال های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه چابهار صورت گرفته است.

سرمایه گذاری هند و افغانستان در بندر چابهار؛ توسعه بندر و پسکرانه های مرتبط

کاظم زاده گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر برخی از کشورهای خارجی از جمله هند و افغانستان سرمایه گذاری قابل قبولی را برای توسعه بندر چابهار و پسکرانه های مرتبط انجام داده اند، اما به طور حتم ظرفیت های این منطقه برای سرمایه گذاری بیش از وضعیت کنونی است.

شرکت های خارجی به اهمیت استراتژیک بندر چابهار کاملا پی برده اند

وی افزود: در شرایط کنونی شرکت های خارجی به اهمیت استراتژیک بندر چابهار کاملا پی برده اند و این مسئله موجب افزایش درخواست برای سرمایه گذاری در این منطقه شده است، البته به نظر من اولویت اصلی کشور باید جذب سرمایه های داخلی باشد.
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بندر چابهار جزء معدود بنادر اقیانوسی است که دسترسی ویژه ای به کشورهای منطقه ای از جمله افغانستان و ترکمنستان، کشورهای آسیای میانه و فرامنطقه ای و اروپایی از جمله روسیه دارد.

ضرورت تکمیل زیرساخت های بندر چابهار؛ تأکید بر افزایش سرمایه گذاری

کاظم زاده گفت: البته تکمیل زیرساخت های بندر چابهار در شرایط کنونی برای افزایش بارگیری و تخلیه کالاها بسیار ضروری است و تحقق این مسئله نیازمند سرمایه گذاری کلان خواهد بود.

تکمیل زیرساخت های ریلی استان سیستان و بلوچستان لازمه توسعه بندر چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از الزامات توسعه بندر چابهار تکمیل زیرساخت های ریلی استان سیستان و بلوچستان و تکمیل زیرساخت های ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است، در این صورت می توان نیازهای کشورهای شمال ایران به ویژه روسیه را به راحتی از طریق بندر چابهار تأمین کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو