در ۶ ماهه اول امسال انجام شد؛

تخلیه ۲۴ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از تخلیه ۲۴ میایون تن انواع کالا‌های اساسی در ۶ ماهه اول امسال در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش فرینا، عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تکذیب جلوگیری از تخلیه بار ۲۰ فروند کشتی در بندر امام خمینی (ره) گفت: به منظور توزیع مصرف در سایر بنادر و کاهش قیمت تمام شده کالا، تغییر جهت کشتی‌ها انجام شد.
دریس گفت: محدودیت‌های اعمال شده بر کشورمان تا کنون هیچ تأثیر منفی بر روند تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) ایجاد نکرده و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ میلیون تن کالا شامل انواع کالا‌های اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.
وی با رد شایعه خبر توقف در تخلیه شماری از کشتی حامل کالا‌های اساسی که به غلط در رسانه‌های بیگانه منعکس شده است، افزود: به دلیل حجم زیاد بارگیری در این بندر، برای کاهش قیمت تمام شده کالاها، از کشتی‌ها درخواست شده براساس توزیع مصرف به سایر بنادر از جمله چابهار، شهیدرجایی و ... مراجعه کنند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به هم افزایی تمامی عوامل مؤثر در زنجیره تأمین کالا برای تسریع در خروج کالا‌های اساسی از این مجتمع بزرگ بندری تصریح کرد: در حال حاضر موجودی کالا در بندر امام ۳ میلیون تن است و با تداوم تلاش‌های عوامل ذیربط، درصدد کاهش مدت ماندگاری کالا در بندر هستیم.
براساس این گزارش؛ میزان تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری طی نیمه نخست سال جاری ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد که ۸ میلیون تن از آن مربوط به کالا‌های اساسی بوده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.