با پیاده روی اربعین به دنبال صلح هستیم

رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند گفت: یقین بدانید که رهاورد قیام امام سوم شیعیان جنگ نبوده و ما نیز پیرو راه آن امام همام با پیاده روی اربعین به دنبال صلح، ایجاد امنیت و دوستی با تمام کشورها هستیم.

به گزارش فرینا؛ در نشست خبری که به مناسبت اربعین حسینی در گذرگاه مرزی شلمچه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد؛ رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند ضمن تأکید بر اهمیت این حرکت مذهبی که تمام دنیا را متوجه خود نموده، گفت: اربعین پیام قیام امام حسین (ع) را به تمام دنیا خواهد رساند.

قدرت اله طمیمیان خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین یک کنگره بین المللی است که اهمیت آن هر سال بیشتر می شود.

طمیمیان با اشاره به فعالیت ها و تلاش های این سازمان در هرچه بهتر شدن زیرساخت ها و امکانات رفاهی مسیر پیاده روی زوار، افزود: هر ساله ستاد اربعین منطقه آزاد اروند جهت پشتیبانی این مراسم باشکوه و هماهنگی و تعامل میان دستگاه های اجرایی داخلی و معینی که به منطقه وارد می شوند، اقدامات لازم را انجام می دهد.

رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: هر سال نسبت به سال گذشته زیرساخت های مسیر پیاده روی تکمیل تر و نواقص نیز برطرف شده و در حال حاضر به لحاظ زیرساخت های عمرانی در وضعیت مطلوبی به سر می بریم.

وی همچنین مدت زمان خروج از مرز شلمچه برای هر زائر را حدود۳ دقیقه اعلام کرد و گفت:  گذرگاه شلمچه کم ترین معطلی را در بین دیگر مرزها دارد و همین امر باعث شده بعنوان روان ترین مرز در این ایام شناخته شود.

طمیمیان در ادامه از این خبر داد که زائران بیش از ۹۰ کشور خارجی از مرز شلمچه تردد خواهند کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۲۴ گیت در بخش پایانه مرزی شلمچه برای تردد زوار ایرانی و ۱۶ گیت برای زوار غیرایرانی در این ایام تدارک دیده شده است.

در پایان این نشست نیز با حضور روسای کمیته های مختلف این ستاد از پوستر قرارگاه فرهنگی رسانه ای اربعین ، رونمایی شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.