دعوت از اهالی هنر برای حضور در تنها رویداد ایرانی در روز جهانی تئاتر در منطقه آزاد ارس

مدیر فرهنگی، هنری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از انتشار فراخوان دور هفتم جشنواره ملی تئاتر خیابانی ارس و برگزاری همزمان آن با روز جهانی تئاتر خبر داد.

به گزارش فرینا، علی حسنلو درباره برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در منطقه آزاد ارس گفت: جشنواره تئاتر خیابانی ارس بعد از طی دوره های اولیه خود با تأکید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بر ملی شدن رویدادهای موفق منطقه ای، از دور ششم پذیرای آثار از سراسر کشور بود که حدود 161 اثر از 20 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت 23 اثر به بخش رقابتی راه یافت تا گروه های تئاتری از 14 استان کشور میهمان ارس باشند؛ آن هم در بحبوحه سیل و اتفاقات جوی نوروز امسال. اما با همه این شرایط خوشبختانه این جشنواره به شکل خوبی توسط سازمان منطقه آزاد ارس، مدیریت و برگزار شد.  

حسنلو افزود: این جشنواره، تنها رویداد تئاتری ایران است که دقیقا همزمان با روز جهانی تئاتر برگزار می شود و به همین دلیل ما از تمام نهادها، انجمن ها و خود مرکز هنرهای نمایشی دعوت می کنیم که از این ظرفیت استفاده کنند تا بتوانیم این رویداد را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم. از طرفی سه مشخصه، همزمانی این رویداد با جشن باستانی نوروز، عضویت ارس در سازمان جهانی گردشگری و وجود ظرفیت های ژئوپارکی این منطقه، زمینه همکاری نهادهای حوزه گردشگری کشور را نیز فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: شورایعالی سیاستگذاری جشنواره تئاتر ارس، سعی کرده با تأکید ویژه بر مأموریت های مناطق آزاد، رویکرد موضوعی و یا کارکردی آثار را به این سو سوق دهد و موضوعاتی همچون شناساندن صنعت و اقتصاد ارس و مرز و مرزبانی، را در اولویت موضوعی این جشنواره قرار دهد. همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان، تولید آثار مبتنی بر محیط زیست منطقه با توجه به رود ارس و جنگل های حفاظت شده ارسباران نیز در اولویت های پذیرش قرار دارند که جزئیات بیشتر بخش های جشنواره در فراخوان جشنواره به اطلاع اهالی تئاتر رسیده است.
مدیر فرهنگی، هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به دیگر رویدادهای هنری منطقه آزاد ارس گفت: از طرف دیگر جشنواره ملی عکس ارس نیز به شکل اقامت هنری در این منطقه برگزار خواهد شد که به ویژه عکاسی صنعتی در این رویداد، مورد توجه قرار خواهد گرفت. 
حسنلو در پایان افزود: خوشحالیم که با سیاست های فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد ارس، شاهد شکل گیری رویدادهای خوش آتیه ای هستیم که با استمرار آنها می توان به برند شدن خود این جشنواره ها و شناساندن هر چه بیشتر منطقه آزاد ارس و ظرفیت های آن برای مردم و فعالان اقتصادی و فرهنگی امیدوار بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو