ثبت سفارش ۸۴۹ کالای وارداتی در منطقه آزاد ماکو امکان‌پذیر شد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ثبت سفارش ۸۴۹ ردیف تعرفه جهت ورود کالا به مناطق آزاد کشور در این منطقه امکان پذیر شد.

به گزارش فرینا، ‌ابراهیم جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بازاریان و فعالان اقتصادی منطقه باید در مرحله اول ثبت پرونده در قسمت نوع کالای وارداتی، گزینه "همراه مسافر" را انتخاب کنند، افزود: کالاهای گروه ۲ و ۳ به‌عنوان کالای مصرف در منطقه و کالاهای گروه ۴ به‌عنوان کالای همراه مسافر در سامانه ثبت می شود.
جلیلی گفت: کالای وارداتی با میزان و نوع ثبت سفارش باید هم‌خوانی داشته باشد و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت برابر ضوابط قانونی اقدام می شود.
وی بیان کرد: در راستای توانمندسازی اقتصادی جامعه محلی، بهره مندی مردم ساکن در منطقه از مزیت های واردات کالا و افزایش گردشگر، ورود کالای همراه مسافر تنها برای عرضه به‌صورت خرده فروشی خواهد بود و هر نوع تجمیع یا عمده فروشی کالا غیر قانونی است.
مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با نخجوان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو