برگزاری دوره های آموزشی سلامت روان در 10 روستای جزیره قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره های آموزشی سلامت روان با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 10 روستای جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در نشست هماهنگی برنامه های هفته سلامت روان با دهیاران، گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان در انجام مسئولیت های اجتماعی، حفظ سلامت خانواده به عنوان هسته اولیه تشکیل دهنده جامعه است و برگزاری این دوره ها بنا بر دستور مستقیم و درایت رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در راستای افزایش سلامت و نشاط اجتماعی انجام می شود.
شیخ زاده افزود: 10 اولویت هر یک از روستاهای جزیره قشم براساس نیازسنجی های پیشین در حوزه سلامت روان مشخص شده و دوره های آموزشی مربوط به آن در یک برنامه ریزی مشترک سه جانبه بین مدیریت اجتماعی و سلامت سازمان، دهیاری ها و مراکز مشاوره و روانشناختی قشم برگزار می شود.
به گفته وی، بانوان به عنوان ستون و هسته اصلی خانواده نقش چشمگیری در حفظ نشاط و پویایی جامعه ایفا می کنند و به همین دلیل نخستین دوره آموزشی برای آنها برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روستاهای گیاهدان، کووه ای، سلخ، رمکان، زیرانگ، طبل، شیب دراز، مسن، رمچاه و هلر به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده اند.
شیخ زاده ادامه داد: با انجام نیازسنجی های جدید و پیمایش سلامت روان قشموندان، برنامه اجرای این طرح در سایر روستاهای جزیره طبق اولویت های اعلام شده از سوی مردم هر روستا، تدوین می گردد.
وی اظهار کرد: هفته سلامت روان از 18 تا 24 مهرماه با شعار "ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی" فرصت مغتنمی برای آموزش اصول خود مراقبتی، تاب آوری و سبک زندگی سالم به مردم است و سازمان نیز به عنوان انجام وظیفه در حوزه مسئولیت های اجتماعی همپای سایر نهادهای مسئول سلامت و بهداشت در شهرستان به ارائه خدمات به شهروندان می پردازد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.