برپایی پایگاه فرهنگی در پایانه مرزی شلمچه

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با همکاری موزه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقدام به برپایی پایگاه فرهنگی در پایانه مرزی شلمچه کرده است.

به گزارش فرینا؛ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری پور با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفر عاشقان سید الشهدا (ع) مراسم پیاده روی اربعین را آغاز کرده اند، گفت: در همین راستا ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با همکاری موزه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقدام به برپایی پایگاه فرهنگی در پایانه مرزی شلمچه کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری پور خاطرنشان کرد: فعالیت های این پایگاه فرهنگی برای مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام در اربعین یک بسته فرهنگی الکترونیکی تعریف شده است که زائران دانشگاهی می توانند با شماره گیری #۲۷۴۲۵*۶۶۵۵* از این بسته فرهنگی استفاده کنند.

وی با اشاره  به محتویات این بسته فرهنگی تصریح کرد: ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)، زیارت نیابتی از شهدای دانشجو، شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم، آشنایی با برنامه های هیئت های مذهبی در مواکب بین راهی از نجف اشرف تا کربلای معلی، معرفی موکب های مطرح و بزرگ ایرانی که خدماتی را برای زائران ارائه می دهند، برنامه مسابقه روزانه از طریق پرسش و پاسخ، ارسال عکس، فیلم، نماهنگ و شعر و آشنایی با امداد زائر که چنانچه برای زائری مشکلی به وجود آید و نیاز به موارد بهداشتی و درمانی داشته باشد از این طریق بتوان به آن فرد کمک رسانی کرد، از مواردی هستند که در این بسته فرهنگی برای زائران در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این پنل برای زائران دانشگاهی در نظر گرفته شده آشنایی اجباری آن ها با اماکن مقدسه موجود در عراق است.

به گفته حجت الاسلام مطهری پور، کلیپ بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده روی اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین (ع) بصورت زیرنویس و به ۳ زبان انگلیسی، عربی و اردو از دیگر برنامه های این ستاد برای زائران دانشگاهی است که در مرز شلمچه پخش می شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.