تأمین زیرساخت ها در طرف عراقی مرز شلمچه توسط سازمان منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به دلیل مشکلات تردد زوار در سال های اخیر، تصمیم به تأمین زیرساخت ها در طرف عراقی مرز شلمچه گرفتیم .

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی با حضور در گذرگاه مرزی شلمچه و در جمع خبرنگاران، از فراهم نمودن زیرساخت های لازم در طرف عراقی مرز شلمچه خبر داد و افزود: از 3سال پیش مرحله به مرحله در طرف عراقی مرز شلمچه،امکاناتی را بسیج کردیم برای احداث پارکینگ، ساماندهی راه ها و گیت ها که به تدریج در این چند سال تکمیل شده اند.
زمانی خاطرنشان کرد: مقدار زیادی از امکانات و زیرساخت های خوب آن طرف مرز به وسیله سازمان منطقه آزاد اروند و به کمک طرف عراقی انجام شده است، اما امسال به خاطر هجوم بیش از انتظار جمعیت و زوار کربلای حسینی با مشکلاتی مواجه شدیم که به یاری خدا و با پیش بینی های انجام گرفته در سال های آینده نیز این موانع رفع خواهند شد.
وی اصلی ترین مشکل در حال حاضر را انتقال زوار از مرز شلمچه به نجف عنوان کرد و گفت: در این راستا هر دو طرف بسیج شده اند و مقدار زیادی خودرو اتوبوس و کامیون برای نقل و انتقال زوار از شلمچه به نجف اعزام شده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: امیدواریم ظرف امشب تا فردا مشکل بطور کامل حل شود، همچنین چند کامیون سردخانه دار را نیز برای آبرسانی به این عزیزان بسیج کردیم تا الان یکی در مسیر شلمچه به بصره قرارگرفته و دو کامیون دیگر نیز اعزام خواهد شد. به طورکلی تا فردا 5 کامیون سردخانه دار برای تأمین آب زوار گرامی عازم عراق خواهند شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو