رشد 74 درصدی صدور جواز فعالیت در منطقه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: 33 جواز در منطقه اقتصادی پیام در 6 ماهه نخست سال جاری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 74 درصد رشد یافته است.

به گزارش فرینا، نادر ثناگو مطلق، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در البرز افزود: بنا بر اعلام دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیام در 6 ماهه نخست سال جاری 33 جواز در منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 74 درصد رشد داشته است.

ثناگو مطلق گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده در حوزه اجاره زمین به شرکت های آی سی تی در منطقه اقتصادی پیام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.

وی مطرح کرد: با توجه به رویکرد اصلی پیام در خصوص حمایت از شرکت های حوزه ICT و دانش بنیان، زیرساخت ها و بسترهای لازم برای استقرار شرکت های این حوزه ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام فراهم شده به گونه ای که در حوزه دانش بنیان نیز شاهد رشد دو برابری هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری جذب سرمایه گذاری به ارزش یک هزار و 499 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام صورت گرفته که این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال 97 سه برابر رشد داشته است.

ثناگو مطلق از رشد دو برابری ایجاد اشتغال در این منطقه خبر داد و افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری قراردادهای منعقد شده اجاره سوله به متقاضیان و سرمایه گذاران نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مأموریت اولیه این شرکت ارائه خدمات هوایی و بالگردی در راستای مأموریت های وزارت پست و تلگراف و تلفن سابق بود که در آن زمان برای حمل و نقل مرسولات پستی و همچنین تأسیس، توسعه و پشتیبانی از مراکز مخابراتی کشور در نقاط صعب العبور راه اندازی شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد: با گذر زمان و اضافه شدن کاربری ها مأموریت ها، برنامه ها و فعالیت های جدید، در سال 1380 با تصویب دولت سه هزار و 600 هکتار از اراضی شرکت خدمات هوایی پیام به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد که نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به پایتخت محسوب می شود.

ثناگو مطلق اظهار کرد: سرمایه گذاران در حوزه های صنایع دانش بنیان، صنایع حوزه IT و ICT، تجهیزات پزشکی و دارویی و سایر صنایع با فناوری های نوین امکان حضور و سرمایه گذاری در این منطقه را پیدا کردند .در حال حاضر بیش از 300 شرکت در حوزه های دارویی، بهداشتی، نفت و گاز، پزشکی، آی تی، آی سی تی و غیره در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور دارند.

وی اظهار کرد: حرکت رو به جلوی منطقه ویژه اقتصادی پیام نقش بسزایی در چرخه تولید و ایجاد اشتغال در کشور ایجاد خواهد کرد و این مجموعه در راستای حمایت از سرمایه گذاری داخلی اقدام به بسترسازی و ایجاد زیرساخت های موردنیاز کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در پایان خاطرنشان کرد: در صورت حمایت، شرایط لازم برای بسترسازی لازم فراهم می شود و با توجه به بهبود شرایط شاهد حضور پرشور و جدی تر شرکت ها و در نهایت رونق تولید و اقتصاد کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شرکت خدمات هوایی پیام که در جنوب غربی شهر کرج در منطقه مهرشهر واقع شده از شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در سال 1369 فعالیت های اولیه تأسیس آن آغاز شد و در سال 1371 به بهره برداری رسیده و در سال 1374 اساسنامه شرکت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو