افزون بر 13 میلیون دلار محصولات تولیدی قشم صادر شد

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات 13 میلیون و 135 هزار دلار محصولات تولیدی این منطقه به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد مهدی برنجی گفت: این میزان صادرات محصولات تولیدی قشم به شش ماهه نخست امسال مربوط می شود و پیش بینی می شود آمار صادرات شش ماهه دوم سال با توجه به افزایش شمار واحدهای صنعتی، بیشتر از شش ماهه نخست شود.
برنجی اظهار کرد: هم اینک 197 شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می کنند که محصولات تولیدی 20 شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.
 وی گفت: ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی اتیلن، ماهی و میگو عمده ترین محصولات تولیدی حوزه صادرات منطقه آزاد قشم است.
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم به امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان، شارجه و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می شود.
برنجی با اعلام اینکه 30 شرکت جدید با جذب 541 نیروی کار در این منطقه در حال احداث می باشد، افزود: 7 شرکت با پیشرفت 85 در صد و شرایط جذب افزون بر 70 نیروی کار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، طی چهار و نیم سال گذشته و در دوره سکانداری حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، 98 پروانه بهره برداری برای فعالان اقتصادی صادر شده که 58 مورد آن با سرمایه هشت هزار میلیون دلار و افزون بر هفت هزار و 300 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی با ایجاد شرایط کار برای یک هزار و 68 نفر از افراد بومی و غیربومی در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی فراهم شده است.
بنا به این گزارش هم اینک 197 شرکت با جمعیت 4 هزار و 819 نیروی کار در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم فعالیت می کنند که با تکمیل 30 واحد صنعتی در درست احداث شمار واحدهای تولیدی به 227 و آمار نیروهای این شرکت ها هم به 5 هزار و 360 نفر افزایش می یابد. 
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت فراوان نفت و گاز، موقعیت بسیار ارزشمند صنایع دریایی، موقعیت ویژه در بخش گردشگری و بازار مناسب خرید در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو