تشریح آخرین وضعیت پروژه های تجاری و اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

آخرین وضعیت ٣ پروژه مهم اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جلسه ای با حضور مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه بررسی شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست مشترک با حسین میرشفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه اظهار داشت اجرای فازهای برنامه جامع توسعه سی ساله شهر فرودگاهی به عنوان سند چشم انداز این مجموعه با هدف تبدیل پایتخت کشور به عنوان یک نقطه تاثیر گذار در صنعت حمل و نقل هوایی در منطقه در دستور کار قرار دارد.

علی رستمی افزود: گام اول اجرای این برنامه با احداث و بهره برداری از ترمینال گالری سلام و فاز نخست هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی برداشته شد و هم اکنون اقدامات لازم برای اجرای فازهای بعدی در دست اجراست.

معاون توسعه زیر ساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به پروژه های مهم این مجموعه با هدف تاثیرگذاری در اقتصاد کشور و رونق اقتصادی شهر فرودگاهي بیان داشت: در حال حاضر سه پروژه مهم در شهر فرودگاهی به صورت همزمان در حال پیگیری است که هریک می توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا کنند.

آذر موحدی گفت: پروژه نخست، عبور قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان از شهر فرودگاهی امام خمينی (ره) به طول ١٤ كيلومتر و اجرای عمليات ٣ كيلومتر از آن در هسته پیشران منطقه آزاد شهر فرودگاهی است. 

موحدی افزود: مطالعات برای اجرای زیر ساخت های لازم جهت شروع بکار محدوده ٢٤٠ هکتاری هسته پیشران  شهر فرودگاهی نیز انجام شده و عملیات عمرانی نيز در این منطقه آغاز شده است 

وی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه اولیه با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز برای اتصال بندر خشک شهر فرودگاهی به مسیر ریلی در دست اقدام قرار گرفته و اجرای این پروژه نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: تفاهم نامه دیگری نیز با شرکت زیرساخت برای مطالعه و اجرای عملیات عمرانی جاده متصل به کمربندی جنوبی تهران به طول ٩ کیلومتر صورت گرفته تا این پروژه نیز در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو