منطقه آزاد ماکو در آستانه تبدیل شدن به قطب پوشاک کشور

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ گام های مهمی در حوزه صنعت پوشاک کشور برداشته شده و این منطقه در آستانه تبدیل شدن به قطب پوشاک کشور است.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی مستقر در ماکو، افزود: پس از بهره برداری از ۵ طرح تولیدی پوشاک در دو سال اخیر، اکنون ۲ طرح سرمایه گذاری چشمگیر دیگر در زمینه تولید پوشاک در حال اجرا است.

یوسف زاده گفت: این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، برای بیش از ۵۰۰ نفر در منطقه اشتغالزایی خواهد کرد.

به گفته وی، عزم جدی سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد بستر مناسب برای جذب و حمایت از سرمایه گذاری و بهره مندی از مزایای قانون ارزش افزوده است تا سرمایه گذاران را به حضور در منطقه ترغیب کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با روند رو به توسعه فعلی به زودی شاهد شکل گیری قطب تولید پوشاک در منطقه آزاد ماکو بوده باشیم تا علاوه بر رفع نیاز داخلی، سهم قابل توجهی از بازار‌ کشورهای خارجی نیز به تولیدکنندگان این منطقه اختصاص یابد.

منطقه آزاد ماكو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماكو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب كشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار كیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماكو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد كشور دارای ۱۴۰ كیلومتر مرز مشترك با كشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ كیلومتر مرز مشترك با كشور تركیه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو