تعداد زائران حسینی در اربعین امسال افزایش چشم گیری داشته است

استاندار خوزستان گفت: تعداد زائران حسینی در اربعین امسال افزایش چشم گیری داشته است.

به گزارش فرینا، غلامرضا شریعتی در نشست مشترک با استاندار بصره، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی در محل ستاد اربعین با اشاره به اینکه در چند روز گذشته روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر به سمت بصره جابجا شده اند، گفت: از مسئولان عراقی جهت تسهیل تردد زائران حسینی در بصره تقدیر و تشکر دارم.

شریعتی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه طبق توافق دولت جهوری اسلامی ایران و دولت عراق ویزا برداشته شد، همانطور که پیش بینی شد تعداد زائران حسینی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به بسیج وسایل نقلیه دولتی و غیر دولتی برای انتقال و جابه جایی  زائران و  کاهش سختی ها و مرارت آنها، افزود: وظیفه خود می دانستم بابت این همراهی تقدیر و تشکر کنم؛ با تمهیداتی که در استان بصره به کار گرفتید و همراهی هایتان در مرز جهت عبور و مرور ماشین ها و اتوبوس های ایرانی به آن سوی مرز و استقرار آنها، تا حدود زیادی شاهد کاهش بار ترافیکی و بهبود شرایط هستیم.

استاندار بصره عراق یادآور شد: تاکنون مسائل در حد مطلوبی رفع و رجوع شده و اگر مشکلی هم وجود داشته نسبت به حجم زائران بسیار ناچیز است.

شریعتی همچنین از این خبر داد که در چند روز گذشته روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر را به سمت بصره جابجا و بعد از آن نیز به نجف و کربلا هدایت شده اند؛ جمعیتی برابر با جمعیت یک شهر که هماهنگی و همکاری شما در این راستا قابل تحسین است.

وی با ابراز خرسندی از افتخار خدمتگزاری به زائران حسینی و کمال تشکر از مسئولان امور مرزی شلمچه در سمت عراق به ویژه سرتیپ امیرعلی که همکاری خوبی در این ایام داشتند،افزود: پیش بینی می کنیم با توجه به نزدیک شدن به اربعین از روز سه شنبه هفته جاری نیز موجی از جمعیت به سمت کشور عراق در حرکت باشند؛ اگر هماهنگی شود که بتوانیم این جمعیت را نیز با کمک یکدیگر مدیریت و آنها را نیز با کمترین مشکل احتمالی جابجا کنیم بار دیگر قدردان شما خواهیم بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.