اصلاح الگوی تغذیه در دستور کار مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو است

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اصلاح الگوی تغذیه‌ای درست برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه نیاز است گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده در راستای فرهنگسازی مرتبط با غذا و ایمنی،‌اصلاح الگوی تغذیه جامعه در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.


به گزارش فرینا، اسلام یادگاری روز سه شنبه با اشاره به روز جهانی غذا و دارو (۲۴ مهر) افزود:  بحث غذا و تغذیه قابل چشم پوشی نیست و باید همه جانبه مورد توجه همه قرار گیرد.

یادگاری با تاکید بر شعار سال ۲۰۱۹ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد افزود: شعار امسال این سازمان «رفتار ما آینده را می سازد. رژیم غدایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» است و در این خصوص برنامه های با محوریت ۷ اصل با عنوان اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت برنامه ریزی شده است.

وی از جمله برنامه های مورد اجرا به مناسبت این روز را فرهنگسازی برای کاهش قند، نمک و چربی محصولات غذایی و آشامیدنی، نشانگرهای رنگی تغذیه ای در راستای ارتقای دانش مصرف کننده و ترویج نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی سلامت محور برشمرد و اظهار داشت: همچنین مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت در حوزه غذا را دستور کار داریم.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: برچسب اصالت کالا و سیستم رهگیری و ردیابی در حوزه غذا فعال شده و درخصوص اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذا انجام می شود.

یادگاری از توجه جدی بازرسان سازمان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت خبر داد و گفت: کالای تاریخ مصرف گذشته سلامت جامعه را تهدید می‌کند و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی خریداران به تاریخ تولید دقت نمی‌کنند، ممکن است این موضوع و توجه نداشتن به آن باعث مسمومیت و تهدید جدی بر سلامت افراد خانواده شود.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بازرسان مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز پیگیر این موارد هستند و توصیه می‌کنیم که به این موضوع بیشتر دقت کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.