طرح های اشتغالزای دامپزشکی در منطقه آزاد ماکو حمایت می شوند

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم ها، فعالان عرصه دامپزشکی و طرح های اشتغالزایی در این حوزه حمایت می شوند.

به گزارش فرینا،‌ ابراهیم جلیلی روز سه شنبه همزمان با ۱۴ مهر روز دامپزشکی در جمع فعالین این عرصه افزود: دامپزشکان به عنوان حافظان سلامت و سرمایه مردم،‌ خودشان همواره در معرض خطرات قرار دارند ولی بی ادعا و خالصانه فعالیت می کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه مرز بازرگان به عنوان مبادی ورودی دام و محصولات دامی است گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مرز بازرگان و پلدشت به عنوان یکی از مهمترین مبادی واردات دام و نهاده های دامی نیازمند فعالیت های مضاعف دامپزشکان هستند لذا حفظ امنیت غذایی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برای تامین امنیت غذایی جامعه باید امکان کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره با جدیت هر چه تمامتر شود.

رئیس دامپزشکی ماکو نیز در این نشست گفت: با وجود کمبود واکسن و امکانات، دامپزشکی منطقه آزاد ماکو عملکرد خوبی داشته و تا جایی که توانسته در تامین امنیت غذایی، کنترل بیماری های دام و بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات و قرنطینه دام درمبادی ورودی اقدامات خوبی داشته است.

فاطمه آیروم افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام رعایت نکات بهداشتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری ها است ادامه داد: جامعه دامپزشکی نیازمند حمایت مسئولین هستند.

آیروم از همراهی سازمان ها و نهادها که در اجرای برنامه های بهداشت و پیشگیری از بیماری های دامی که تاثیر مستقیم بر معیشت عشایر و روستائیان و اقشار کم درآمد جامعه دارد، قدردانی کرد.

رییس شبکه دامپزشکی ماکو در پایان خواستار ایجاد محل های قرنطینه دام در فرودگاه ماکو به منظور تبادلات تجاری دام و فراورده های دامی شد.

در این نشست دامپزشکان، مشکلات و سختی کار، پیشنهادات برای ارتقای وضعیت شغلی و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو