رسیدگی به زائران بیمار در داخل کشور بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رسیدگی به زائران بیمار در داخل کشور بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی و در خارج از کشور بر عهده هلال احمر است.

به گزارش فرینا، ایرج حریرچی با اشاره به روند درمان بیماران در ایام اربعین، افزود: در توافقی  که وزارت بهداشت با دولت عراق منعقد نموده، تمام زائران بیمار اعم از سرپایی و نیازمند به بستری، به طور رایگان توسط هلال احمر درمان می‌شوند.

حریرچی گفت: در اربعین امسال و تا این لحظه ۲۳۰ هزار زائر بیمار به مراکز درمانی واقع در مرزهای چهارگانه کشور رجوع کرد و مداوا شده اند.

وی از تعداد بالای زائران در اربعین امسال خبر داد و تصریح کرد: با وجود افزایش چشمگیر تعداد زائران در اربعین امسال اما مراحل رسیدگی به بیماران و انتقال آنها به مراکز درمانی، تسهیل یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشاهده احتمالی بیماری در مرزها و کنترل وضعیت سلامت اتباع خارجی که در کشور تردد دارند، یادآور شد: تمامی اتباع خارجی از شلمچه تردد دارند و این مرز در رصد نیروهای وزارت بهداشت است، ضمن اینکه تاکنون موردی مبنی بر وجود بیماری خاص در پایانه شلمچه گزارش نشده و در سایر مرزهای کشور نیز بیماری‌ها کنترل شده و جای نگرانی نیست.

شایان ذکر است؛ با وجود اینکه سرما خوردگی و آنفولانزای فصلی به عنوان عمده بیماری شایع در میان زائران در اربعین حسینی امسال شناخته شده، اما نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی در زمنیه بهداشت محیط در مرزها حاصل شده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو