اربعین امسال بیماری واگیر داری مشاهده نشده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در اربعین امسال با تدابیر بهداشتی که انجام شد، خوشبختانه شاهد بروز بیماری های همه گیرنبودیم.

به گزارش فرینا؛ شکراله سلمان زاده با اشاره به جمعیت زیادی که امسال راهی کربلا شده اند، از این خبر داد که  تا کنون هیچ گونه بیماری واگیر دار و همه گیری به غیر از سرماخوردگی فصلی و مواردی اسهال، مشاهده نشده است.

سلمان زاده تعداد بالای زائرین حسینی را عاملی بر مراجعه بیشتر آنها به بیمارستان صحرایی دانست و افزود: در این ایام  بعضی روزها تا ۱۰ هزار مراجعه کننده داشته ایم که اگر بخواهم آمار تجمعی را ارائه کنم، نزدیک۷۲ هزار مورد بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که این بیمارستان برپا شد، ۵۷هزار ۷۲۱ مورد به صورت سرپایی درمان شدند ،۱۱ هزار و ۵۵۷نفربستری موقت و هزار و ۸۴۳ مورد فوریت های مامایی داشتیه ایم .

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از آمار ۷۰۰مورد اعزام به بیمارستان های منطقه  نیز خبر داد و تصریح کرد:  در مجموع تا روز گذشته حدود ۷۱ هزار ۸۰۶مورد مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی داشته ایم و پیش بینی می کنیم تا  آخرین روز بازگشت زوار این آمار به ۱۰۰هزار نفر برسد.

سلمان زاده، توزیع آب به شکل بسته بندی، نظارت خوب مواکب بر این اقدام و همچنین زحمات شبانه روزی دوستان بهداشت که نظارت بر وضعیت بهداشتی داشتند را مهم ترین عامل در پیشگیری و شیوع بسیاری از بیماری ها عنوان کرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو