ناظر گمرکات استان گیلان خبر داد:

واردات اولین محموله پیش اظهاری دام زنده در گمرک منطقه آزاد انزلی

ناظر گمرکات استان گیلان از ورود و ترخیص اولین محموله واردات بصورت پیش اظهاری شامل دام زنده در گمرک منطقه آزاد انزلی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، ابوالقاسم یوسفی نژاد گفت: نخستین محموله واردات بصورت پیش اظهاری شامل 450 رأس دام زنده (گوسفند نژاد گوشتی) به منظور تأمین نیاز داخلی به ارزش 61 هزار یورو و به وزن 20 تن از کشور قزاقستان به مقصد گمرک حسن رود(منطقه آزاد انزلی) وارد و ترخیص شد.
یوسفی نژاد افزود: این روند که طی بخشنامه ای به گمرکات کشور ابلاغ گردیده است، به ویژه برای واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بسیار راهگشا خواهد بود. در این بخشنامه که به گمرکات جهت اجرای پیش اظهاری قبل از ورود کالا ابلاغ و اعلام شده، قابلیت اظهار براساس بارنامه قبل از ورود کالا به کشور فراهم شده و دستورالعمل مربوطه نیز جهت بهره‌برداری به گمرکات سراسر کشور ارسال شده است.
وی گفت: پس از اجرایی شدن این دستورالعمل، کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی قادر خواهند بود بلافاصله پس از بارگیری کالا در مبدا، صرفاً بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کنند؛ تا قبل از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام شود. در بخشنامه صادر شده، تاکید گردیده تا در رویه اظهار قبل از ورود کالا صدور پروانه گمرکی و اجازه خروج کالا منوط به رسیدن کالا (کالای موجود) است . این اقدام مطابق توصیه های سازمان جهانی گمرک و تدابیر دولت برای تسهیل و توسعه تجارت انجام می شود و گام جدیدی در تسریع انجام فرآیندهای گمرکی است.
همچنین با هدف رفع موانع تولید و تجارت و نیز بهبود فضای کسب و کار، گمرک ایران اعلام نموده که به منظور پیش اظهاری در گمرک، به هیچ وجه نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه ای دیگر نیست و صاحبان کالا می توانند پس از بارگیری کالا در مبدا صرفاً بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کنند.
در گام بعدی نیز با هماهنگی صورت گرفته امکان ارائه مجوزهای زمان ترخیص همچون مجوز استاندارد و بهداشت قبل از ورود کالا برای اشخاص کم ریسک مقدور خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو