کنگره اربعین یک ظرفیت هویت ساز دینی برای اروند است

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: کنگره اربعین می تواند بعنوان یک ظرفیت بزرگ هویت ساز دینی و فرهنگی، برای کشور و منطقه آزاد اروند محسوب شود.

به گزارش فرینا؛ محمدرضا رستمی در نشستی که با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان  منطقه آزاد اروند برگزار شد، از کنگره اربعین بعنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای جهان نام برد که علاوه بر کشور می تواند برای منطقه آزاد اروند یک ظرفیت بزرگ فرهنگی محسوب شود.
رستمی با اشاره به چند شاخص مهم که از ارائه گزارش های اربعین توسط معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند دریافت شد، افزود: اولین شاخص مهم تعداد تردد زوار از مرز شلمچه در سال جاری است که تقریبا ۲و نیم برابر سال گذشته بوده و پاسخگویی به این جمعیت بی شک نیازمند اقدامات ویژه مدیریتی است.
وی نظم و انضباط در مرز و مدت زمان کم تر از ۱۰ثانیه برای خروج از مرز را یک اتفاق بی نظیر دانست و گفت: اینکه بتوانیم تکنولوژی، امکانات و نیروی انسانی آموزش دیده ای که بتواند این امکانات را فراهم کند فراهم کنیم یک اتفاق بزرگ در سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.
ایجاد فضای امن سیاسی، اجتماعی و امنیت سلامت از دیگر شاخص هایی بود که معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به آن، تصریح کرد: حفظ حرمت و تکریم زوار و افزایش خدمات در این مسیر نسبت به سال قبل همه از نکات قابل توجه در این راهپیمایی بزرگ است که باید مورد تقدیر قرار گیرد.
رستمی، خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر کاهش قابل توجه هزینه ها نسبت به سال گذشته در خدمات اربعین امسال است که مدیریت منطقه با هوشمند سازی فعالیت ها و با یک مدیریت پیش گیرانه و از قبل تدبیر شده و مشارکتی که با سایر دستگاه ها و خدمات دهندگان صورت گرفته، باعث شد علاوه بر اینکه منافع سازمان تأمین شود، اقدامات خوبی نیز صورت گیرد.
وی با تقدیر از برپایی قرارگاه فرهنگی برای اولین سال توسط ستاد فرهنگی منطقه آزاد و خدمات ارائه شده، افزود: شاید یکی از نقاط ضعفی که ما علی رغم پرداختن به حوزه های زیرساختی داشته ایم،  عدم توجه به حوزه های هویت ساز بوده؛ این کاری که امسال با کمک سازمان های مردمی و انجمن های هنری شکل گرفته قابل تحسین است، خصوصا اینکه یک جریان مردمی را بتوان با مشارکت مردم پیش ببریم اقدامی ستودنی است.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تأکید کرد: بعید می دانم هیچ رویدادی را در جهان با این عظمت و به لحاظ وسعت ابعاد داشته باشیم؛ قاعدتا این رویداد می تواند بعنوان بزرگ ترین رویداد جهانی قلمداد شود.
رستمی با بیان این نکته که شاید متولی ملی این جریان منطقه آزاد اروند نباشد اما می تواند بعنوان بزرگ ترین رویداد جهانی آن را دنبال کند؛ ادامه داد: منطقه آزاد اروند می تواند این رویداد را در سازمان های جهانی به ثبت برساند و براساس این موضوع بتوانیم از تمام آزادی خواهان جهان دعوت کنیم در سال های آتی در این کنگره شرکت کنند.
وی گفت: اربعین و این جمعیت بزرگ به ما نشان می دهد اگر روی گردشگری حلال برنامه ریزی داشته باشیم می تواند نتایج بزرگی را بدنبال بیاورد. گردشگری مذهبی در کنار گردشگری مقاومت در شهرهای آبادان و خرمشهر، هر دو می تواند عامل جذب گردشگر خارجی شود.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: به نظر می رسد اقتصاد و صنعت رویداد، در موضوع  کنگره اربعین می تواند بعنوان یکی از موضوعات جدی منطقه آزاد اروند تلقی شود و برند بین المللی رویداد اربعین قابل ثبت و مدیریت است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو