انجام ٤٠٠ پرواز اربعین در فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از ٤٠٠ پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این ٤٠٠ پرواز تاکنون بیش از ٧٠ هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش فرینا، علی رستمی، در تشریح آخرین وضعیت اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت:‌ پروازهای اربعین حسینی از ١٧ مهرماه آغاز شد و تا روزهای پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.‌

رستمی افزود: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از ٤٠٠ پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این ٤٠٠ پرواز تاکنون بیش از ٧٠ هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

* رشد ٧٦ درصدی اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرو‌دگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، استقبال زائران اباعبدالله امسال بسیار زیاد بود و اعزام و پذیرش در بخش پروازهای عتبات در طرح سفرهای اربعین ‌نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ٧٦ درصد افزایش داشته است. 

* کاهش ٩ درصدی تأخیر پروازهای اربعین در فرو‌دگاه امام

رستمی اظهار داشت:‌ همچنین امسال میزان تأخیرات نسبت به مدت مشابه سال قبل در پروازهای اربعین ٩ درصد کاهش داشت.

* آماده‌سازی فرودگاه برای زوار اربعین

وی با بیان اینکه تلاش شد در راستای خدمات‌دهی مناسب به زوار اربعین، آماده‌سازی فرودگاه از قبل انجام شود، افزود: جلسات هماهنگی ارگان‌های مختلف در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد و با وجود افزایش دو برابری پروازها، انجام پروازها به صورت روان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: در گیت گذرنامه و در گیت‌های سپاه و پلیس، تمهیدات ویژه پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، همچنین در داخل ترمینال موکبی احیا شده است که در کنار پذیرایی، کارهای فرهنگی، مذهبی و راهنمایی زائر را انجام می‌دهد و شور و حال حسینی در فرودگاه بین زائران به وجود آورده است.

رستمی گفت: امسال با توجه به افزایش پروازها و استقبال زوار از سفر زیارتی اربعین، معمولاً از ‌کشورهای دیگر نظیر کشورهای اروپایی و آسیایی هم زائر به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌آیند و از این فرودگاه به نجف و بغداد سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در داخل کشور، زوار استان‌هایی که پروازهای حج ندارند‌معمولاً ‌از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به عراق اعزام می‌شوند.

* انجام روزانه ١٠٠ پرواز عتبات در فرودگاه امام و اعزام و پذیرش ١٥هزار زائر

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: روزانه ٥٠ پرواز رفت‌ و ٥٠ پرواز برگشت عتبات در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود و به طور متوسط هر روز بیش از ١٥ هزار نفر اعزام و پذیرش زوار اربعین داریم. 

رستمی در تشریح آمار تجمیعی پروازهای فرودگاه امام به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) ‌گفت: از تاریخ ١٣٩٨/٠٧/١٧ تا ١٣٩٨/٠٧/٢٢ ‌میزان بار خروجی‌ زوار ٢١٨١٩٧ کیلوگرم و میزان بار ورودی ٢٢٨١٩٩ کیلوگرم جمعاً ٤٤٦٣٩٦ بوده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو