ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار کلنگ زنی شد

عملیات ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور آغاز شد.

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی برج کنترل بندر شهیدبهشتی چابهار با پیش‌بینی ۳۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته می‌شود.

بهروز آقایی گفت: زیربنای این پروژه هزار و ۵۰۰ مترمربع است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۲۴ ماه ساخته می‌شود و برای ۵۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.
آقایی افزود: این پروژه به دلیل پتانسیل مکانی و قرارگیری روی زمین مرتفع، بلندترین ساختمان برج کنترل در کل بنادر کشور خواهد بود و به دلیل موقعیت راهبردی بندر چابهار و پیچیدگی عملکردی می‌تواند به عنوان نماد شهر و بنادر و دریانوردی کشور جایگاه ویژه‌ای کسب کند.

وی گفت: ایستگاه جزر و مدسنجی بندر شهید بهشتی چابهار نیز با ۴۰ متر مربع زیربنا با هدف ثبت و اندازه‌گیری داده‌های جزر و مد سنجی جهت بهره‌گیری در ناوبری و مهندسی سواحل با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بازدید از پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، انبارهای سرپوشیده، زیرساخت‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات استراتژیک، ساختمان‌های عملیاتی، پروژه تأسیسات زیربنایی، سوله غلات و انبارهای چندمنظوره طرح توسعه بندر شهید بهشتی و شرکت در نشست بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه‌ای بندر چابهار از دیگر برنامه‌های مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به بندر چابهار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو