جشنواره عکس ارس گام بزرگی در راستای رسیدن به هدف مهم اقتصاد هنر است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، رویدادسازی و برندینگ ارس را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی عکس ارس عنوان کرد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اشاره به اهداف دنبال شده در برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس در منطقه آزاد ارس، گفت: برگزاری سالانه جشنواره ها به رویدادسازی در این منطقه کمک می کند و با تجربیات خوبی که از جشنواره هایی چون تئاتر خیابانی داریم، می توانیم جشنواره عکس را نیز با بالاترین کیفیت به یک رویداد هنری در ایران تبدیل کنیم.

داداش زاده تصریح کرد: کشورهای مختلف دنیا به دنبال رویدادسازی با جشنواره های هنری و فرهنگی هستند و جشنواره عکس ارس نیز با همین هدف و با حضور افراد مختلف از تخصص های گوناگون و با نگاه تخصصی برنامه ریزی شده است.

وی اقتصاد هنر و صنایع خلاق را رویکرد مهم دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره عکس ارس نیز گام بزرگی در راستای رسیدن به هدف مهم اقتصاد هنر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: توجه به صنایع خلاق از بعد اقتصادی بسیار مهم است و اگر بتوانیم با حمایت از هنر و هنرمندان به این مهم دست پیدا کنیم، می توانیم بگوییم که در برگزاری جشنواره ها و رویدادها موفق بوده ایم.

داداش زاده، برندینگ ارس را نیز از اهداف مهم مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: علاقمند هستیم تا نام ارس را با کمک گرفتن از عنصر هنر و به دست هنرمندان کشور به یک برند بزرگ ملی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: هنرمندان از جنس مردم هستند و هر چه قدر بتوانیم از این سرمایه عظیم اجتماعی حمایت کنیم، اهداف خود را به بهترین شکل ممکن، پوشش خواهیم داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: تاریخ دیرین ارس از جمله افتخارات ما محسوب می شود و برای نمونه شهدای 1320 نمونه بارزی از تاریخ پر از رشادت این سرزمین هستند.

داداش زاده اظهار کرد: همین که یک جشنواره هنری در ارس باعث شده است، تئاتری به دست یکی از کارگردانان مطرح کشور به نام ایوب آقاخانی و با بازیگران نامدار بر اساس واقعه شهدای 1320 در تهران بر روی صحنه برود، نشان از مسیر درست ما در زمینه برگزاری رویدادهای هنری دارد.

وی افزود: تاثیرگذاری جشنواره تئاتر یا عکس در یک زمان کوتاه نمود پیدا نمی کند و اجرای این نمایش تنها بخشی از تاثیر برگزاری رویدادها در منطقه آزاد ارس است که بدون شک نمونه های بیشتری را در آینده به خواهیم دید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: ارس سرزمین فرصت هاست و جشنواره عکس ارس به خوبی دلیل این نامگذاری را به تمام ایران نشان خواهد داد.

داداش زاده ادامه داد: ما در منطقه آزاد ارس بیشتر از 10 استراتژی توسعه ای را دنبال می کنیم و صنعت، تجارت و گردشگری بخش هایی از استراتژی های 10 گانه ارس هستند.

وی در پایان ضمن دعوت از عموم هنرمندان برای دیدن ارس، گفت: روزهای خوب و نتایج پرباری را برای عکاسان شرکت کننده در نخستین جشنواره ملی عکس ارس آرزومندیم.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.