بندر چابهار کلید توسعه محور جنوب شرق است

مدیرکل بنادر و دریانودری سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی و بین المللی چابهار کلید توسعه محور جنوب شرق است و نقش مهمی در آبادانی و توسعه استان‌های شرقی و شمال شرقی ایران دارد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر چابهار به دلیل اقیانوسی بودن پس از تکمیل زیرساخت‌ها و دوبانده شدن راه‌های ارتباطی سهم زیادی در تجارت دریایی ایران با کشورهای مختلف خواهد داشت.
آقایی بیان کرد: چابهار بندری نزدیک به مسیرهای اصلی تجارت است و زمان و هزینه کمتری نسبت به سایر بنادر کشور را برای تجارت دریایی دارد.
وی گفت: بندرچابهار نقش پررنگی در عرصه حمل و نقل و ترانزیت کشورهای شمال شرقی ایران و آسیای میانه دارد و باید ارتباط با پسکرانه این بندر از طریق راه آهن و جاده به خوبی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت‌های بالای اقتصادی، ترانزیتی و جغرافیایی بندر شهید بهشتی استفاده کنیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار افزود: با ایجاد زیرساخت‌های دریایی، بندری، ریلی، جاده‌ای و گردشگری بویژه در زمینه حمل و نقل دریایی و ترافیک بار و کالا، سواحل مکران به یک قطب جهانی در حوزه‌های اقتصاد و گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.
آقایی با اشاره به توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما خواستار تسریع در ساخت پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان شد. 
وی گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیت راهبردی و دستیابی به آبهای آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد و لنگرگاه بخش خصوصی داخلی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این بندر به عنوان دروازه تجارت با کشورهای عضو IORA، CIS، افغانستان، آسیای میانه و نزدیکی به بنادر حوزه دریای عمان و اقیانوس هند از منظر تجارت دریایی، خشکی و امنیتی بهترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای منطقه است.
آقایی با تاکید بر جایگاه ویژه بندر چابهار در نگاه صاحبان سرمایه افزود: گرایش بخش خصوصی داخلی و خارجی به حضور در بندر شهید بهشتی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ایران و دیگر کشورها به این بندر به عنوان بندری مطمئن برای سرمایه‌گذاری توجه دارند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.