جوابیه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تجمع واردکنندگان خودروهای اروندی

  • يکشنبه 19 آبان 1398 - 15:41
  • اروند
  • 0 دیدگاه

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی و بخشی از شبکه­ های خبری داخلی و خارجی با محتوای تجمع گروهی از واردکنندگان خودروهای اروندی و تنش در سازمان منطقه آزاد اروند مورخ 98/۰۸/18 روابط عمومی و اموربین الملل سازمان با تأکید بر اصل شفافیت و به منظور تنویر و جلوگیری از تشویش افکار عمومی جامعه توضیحات زیر را ارائه می­دهد؛ ضمن اینکه انتشار این فیلم بهانه­ ای شد تا برخی از واقعیت­ ها مطرح و گزارش مختصری از اقدامات و تلاش ­های همکاران سازمان منطقه آزاد اروند در راستای رفع مشکلات واردکنندگان خودرو ارائه شود.

۱- واردات خودرو به منطقه از سال ۸۸ به استناد مصوبه شماره ۱۹۰۳۰۲/ت۰۴۱۵۹۱ مورخ 87/۱۰/21 هیأت محترم وزیران آغاز شد.

۲- در سال ۹۶ براساس مصوبه شماره ۱۲۵۵۷۳/ت ۵۴۸۰۳ مورخ 96/۱۰/09 از سوی هیأت محترم وزیران ورود خودرو با حجم بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی به کشور و به تبع آن مناطق آزاد ممنوع اعلام شد؛ اما تعدادی از شهروندان و سرمایه­ گذاران منطقه براساس رویه ­ها و دستورالعمل ­های مناطق آزاد در یک فاصله زمانی اقدام به ورود ۱۵۳ خودرو با مشخصات مذکور نمودند، ضمن آنکه تعداد ۷۳ دستگاه خودرو با برند غیر آمریکایی ولی به سفارش کشور آمریکا براساس رویه ­های فوق ­الذکر وارد بندر خرمشهر گردید.

۳- از زمان ورود خودروهای صدرالاشاره تا کنون سازمان منطقه آزاد اروند با دستور اکید مدیرعامل محترم این سازمان با برگزاری جلسات مستمر با واردکنندگان خودرو و مراجع ذیصلاح از جمله رئیس محترم نهاد ریاست جمهوری جناب آقای واعظی، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، رئیس محترم گمرک جمهوری اسلامی، معاونت محترم وزیر کشور، فرماندهان راهور و همچنین با بیش از ۴۰ مورد مکاتبه با معاون اول ریاست جمهوری و سایر مراجع ذیصلاح رسمی در خصوص حل مشکل واردکنندگان خودرو اقدام نموده و این پیگیری­ ها تا رفع نهایی مشکل مذکور همچنان ادامه دارد.

۴- با توجه به موارد مطروحه در بند شما ره ۳ و در حاشیه بازدید جناب آقای دکتر واعظی ریاست محترم نهاد ریاست جمهوری از مرز تجاری شلمچه در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی و در استمرار پیگیری ­های سازمان منطقه آزاد اروند، مکاتبه شماره ۱۵۵۸۵/۰۱/۹۷ مورخ 97/۸/29 خطاب به معاون اول محترم رئیس جمهور با موضوع حل مشکل خودروهای یاد شده به استحضار ایشان رسید، ضمن پیگیری و حسب دستور ریاست محترم جمهور خطاب به وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی مقرر گردید پیشنهاد حل مشکل توسط وزیر محترم به ریاست جمهوری و هیأت محترم دولت منعکس گردد.

۵- حائز اهمیت است که مکرراً به مراجع ذیصلاح و مسئولین محترم اعلام گردیده که خودروهای یاد شده توسط شهروندان حقیقی از طریق دریافت تسهیلات و پس انداز شخصی و به منظور استفاده در محدوده منطقه (شهر آبادان ـ خرمشهر) وارد شده و کلیه وجوه آن در سال ۹۶ توسط مردم پرداخت گردیده و بحث خروج ارز از کشور مطرح نیست.

۶- لازم به ذکر است کلیه مراحل صدرالاشاره در خصوص پیگیری­ های انجام شده از طریق معاونت محترم سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان به اطلاع ذینفعان و واردکنندگان خودرو اعلام گردید.

در پایان گفتنی است؛ نیروهای حراست سازمان منطقه آزاد اروند با سعه صدر ضمن دعوت از تجمع کنندگان به آرامش، حافظ امنیت آنها در تجمع پیش آمده روز گذشته بودند. همانگونه که در تصاویر منتشر شده مشهود است با تلاش این نیروها دو فرد مصدوم امدادرسانی شدند و طرح ضرب و جرح از سوی برخی افراد مغرض توسط نیروهای حراستی این سازمان کاملاً تکذیب می­ گردد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو