ده راهبرد اقتصادی کشور در کیش اینوکس بررسی می‌شود

نشست خبری تشریح برنامه‌ها و محورهای نمایشگاه کیش‌اینوکس ۲۰۱۹، با حضور دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

به گزارش فرینا، یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با عنوان تجاری کیش اینوکس ایران با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، محسن عامری، مدیر مرکز سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، کاظم محمدی، رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌های وزارت امور خارجه و جمعی از فعالان حوزه بورس در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی برگزار شد.

بر اساس اهداف تعیین شده حداقل ۱۰ راهبرد کلان اقتصادی در ششمین نمایشگاه کیش اینوکس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور مقامات داخلی و خارجی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست خبری با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک جهت ساخت پایانه فرودگاهی کیش، برای نخستین بار در مناطق آزاد فردا دوشنبه انتشار می یابد؛ افزود: در طی سال های اخیر فشارهای زیادی را تحمل کرده ایم اما فرصت سازی های بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه ایجاد شده است.

غلامحسین مظفری در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در جزیره کیش و ۲۸۴ طرح در مناطق آزاد  اجرایی و بخشی از این طرح ها در نمایشگاه رونمایی می شود. 

مظفری تصریح کرد: گشایش مرکز نو آوری کیش با ۱۶۰ دفتر برای استارت آپ ها و کلنگ زنی شهرک نوآوری از دیگر برنامه هایی است که در نظر داریم آن را پیاده سازی کنیم.

وی در ادامه گفت: این رویداد یک تلفیق مناسب از بازارهای مالی کشور است که با حضور مقامات بلندپایه اجرایی کشور و دولت در سطح معاون ریس جمهور و تعدادی از وزرا برگزار می شود و امیدواریم که شاهد فراهم شدن فرصت های سرمایه گذاری در این نمایشگاه باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به خبرنگار گسترش‌نیوز درباره وضعیت حضور شرکت‌های معدنی در کیش اینوکس ۲۰۱۹ گفت: حضور شرکت‌های معدنی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ نشان‌دهنده یک فرصت خوب است. از آنجایی که بخش اقتصادی و خصوصی به دلیل این که هزینه برای آنها مهم است؛ برای حضور در نمایشگاه‌ها تحلیل واقعی انجام می‌دهند از اینرو حضور شرکت‌های حوزه معدن در کیش اینوکس ۲۰۱۹ جالب است و حضور آنها پررنگ‌تر از سال‌های قبل شده است.

مظفری ادامه داد: در حوزه معدن فعالیت‌های خوبی از بابت نشست‌های تخصصی انجام شده است و یکی از محورهای اساسی سازمان منطقه آزاد کیش، بحث ایجاد زمینه برای توسعه صادرات است و  این آمادگی را داریم که در کیش هر امکانی که برای زمینه صادرات نیازمند آن هستیم؛  فراهم کنیم.

همچنین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد کیش در این نشست خبری گفت: مناطق آزاد ارتباطی مناسبی با بازار سرمایه نداشتند اما امسال نقش بازار سرمایه را به صورت اجرایی با دو موضوع (نقش بازار سرمایه در رونق تولید و هدایت نقدینگی) برای ارتقاء ظرفیت سرمایه گذاری در این بازار عملیاتی می کنیم. 

ناصر آخوندی افزود: قانون و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مترقی و بهینه است اما باید با در نظر گرفتن مشوق های اقتصادی و سرمایه گذاری جذاب تر زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

آخوندی در ادامه اظهار داشت: انتشار اوراق صکوک،‌ ایجاد صندوق های زمین و ساختمان، راه اندازی بورس بین الملل، راه اندازی هلدینگ، شرکت تامین سرمایه برای مناطق آزاد، تامین‌مالی از طریق اوراق منفعت، راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری از جمله مواردی است که در دست اقدام داریم.

کاظم محمدی رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان های وزارت امور خارجه در این نشست با بیان اینکه مناطق آزاد جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد اعلام کرد: برای حضور در این رویداد اقتصادی تا به امروز ۱۰ سفیر، ۵ کاردار و ۱۰ رایزن اقتصادی اعلام آمادگی کرده اند.

همچنین علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، با اشاره به خدمات و کمک های این صندوق در بخش سرمایه‌گذاری و طرح های اقتصادی و علمی، افزود: ۲۷ شرکت دانش‌بنیان، جهت حضور در این نمایشگاه، از حمایت ما برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش و مدیر برگزاری کیش اینوکس نیز در این نشست گفت: ۲۷۰ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد مشارکت کرده اند و حداقل ۳۶ نشست داخلی و بین المللی خواهیم داشت.

آریا حمیدیان افزود: این رویداد در دو محور داخلی و بین المللی با موضوعاتی همانند نقش بازار سرمایه دررونق تولید، هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت تولید، معرفی ابزارها و روش های نوین تامین مالی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در حوزه های استراتژیک برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ حضور هیات های اقتصادی و دیپلماتیک بیش از  ۱۵ کشور جهان، ۴۰ مشارکت کننده بین المللی از ۲۵ کشور و ۲۶۰ مشارکت کننده داخلی، برگزاری بیش از ۳۰۰ ملاقات تجاری بین مشارکت کنندگان، حضور بیش از ۲۰ سخنران کلیدی و بلند پایه از کشورهای مختلف در پنل ها و نشست های تخصصی و اجرایی شدن اپلیکیشن کیش اینوکس از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

گفتنی است؛ مشارکت کنندگان اصلی نمایشگاه، نهادهای حاکمیتی و مهم همانند سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، سازمان بورس و اوراق بهادار بانک ها و بیمه ها هستند و مشارکت پررنگ بخش خصوصی نیز از جمله اهداف این رویداد است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو