منطقه آزاد ماکو الگوی ترانزیت، حمل و نقل و ایمنی جاده ای شود

مدیرعامل سازمان سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه این منطقه باید در حوزه ترانزیت، عبور و مرور و ترافیک متفاوت با نقاط دیگر باشد گفت: تصویر حمل و نقل منطقه آزاد ماکو تا گیت ورودی باید متفاوت، بهتر و الگویی برای سرزمین اصلی باشد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه شورای ترافیک منطقه آزاد ماکو با اشاره بر اینکه منطقه آزاد ماکو هنوز به معنای واقعی تبدیل به منطقه آزاد نشده است افزود: به دلیل وسعت بسیار بالای منطقه به عنوان وسیعترین منطقه آزاد کشور، فقدان مطالعات جامع و کامل در بدو تاسیس منطقه و فراهم نکردن برنامه های اجرایی لازم برای توفیق منطقه در حد مطلوب انجام نشده لذا تمام مردم منطقه  از موهبات منطقه آزاد برخوردار نیستند.

عبدالرحیمی، برخورداری از زیرساخت های فیزیکی بویژه زیرساخت های حمل و نقل امور زیربنایی آب و برق و گاز و ارتباطات را از جمله ضروریت های موفقیت مناطق آزاد برشمرد و گفت: متاسفانه غفلت تاریخی جمهوری اسلامی در احداث جاده تبریز ـ بازرگان که در چند دهه اخیر نیز به آن توجه نشده مشکلاتی را در حوزه حمل ونقل ایجاد کرده بطوریکه بنابه اذعان همگان این جاده های ترانزیتی تبریز ـ بازرگان در شان جمهوری اسلامی ایران نیست .

وی افزود: علیرغم محدودیت های تجاری درشرایط تحریم با این حجم از تراکم ترانزیت  مواجهیم و در وضعیت جریان عادی تجارت بین الملل این جاده ها پاسخگوی تقاضای حمل و نقل نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد:‌ دولت اجازه دسترسی به منابعی را درجهت عمران و  آبادنی به منطقه آزاد داده که خوشبختانه زیرساخت های حمل و نقل هوایی با احداث فرودگاه ماکو ایجاد شده و در زمینه احداث زیرساخت های حمل و نقل جاده ای نیز پروژه هایی در دست اجرا دارد.

عبدالرحیمی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ در صدر حمل ونقل منطقه از طریق جاده ها انجام می شود افزود: در آینده باتوجه به محدودیت های حمل و نقل دریایی استفاده از این جاده ها بیش از پیش خواهد شد.

وی، از صرف بیش از  ۱۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های  جاده ای در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: از سال ۹۴ قرارداد احداث، تعریض و بهسازی جاده های منطقه منعقد شده و موضوع احداث آزاد راه و چهاربانده نمودن جاده ها در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: وضعیت جاده ها باید با رویکرد ایمنی کامل و استاندارد اصلاح شود تا بستر تخلفات رانندگی نیز فراهم نشود .

عبدالرحیمی با تاکید بر پیاده سازی شاخصه های ایمنی حمل و نقل در جاده های منطقه گفت: باید راه حل های بهینه (Optimal solution) را در ایمن سازی جاده ها انتخاب کنیم و برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت نسبت به ارتقای شاخص های حمل و نقل گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه باید بهترین پلیس راهور را در منطقه داشته باشیم تصریح کرد:‌ رعایت نظم، مقررات و قانون گرایی در رانندگی از جمله پارک خودروها نیازمند فرهنگسازی و تلاش بیشتر پلیس با اعمال قانون است و این تصویر کاملا متفاوت و بهتر می تواند به خارج از منطقه آزاد نشان دهد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، اشتباهات کوچک را مقدمه ای برای اشتباهات و حوادث بزرگتر دانست و افزود:‌ اعمال قانون و برخورد با متخلفان بخصوص در رانندگی مطالبه مردم منطقه است و باید در عین فرهنگسازی با تقویت پلیس از حضور بازدارنده آن استفاده کرد.

جلسه شورای ترافیک منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با موضوعات بررسی طرح های آرام سازی محور ماکو ـ مرگنلر، اجرایی کردن تصویب نامه جرایم تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در منطقه، بررسی وضعیت سرعت گیرهای تعبیه شده در معابر درون شهری و برون شهری محدوده منطقه، بررسی ایمن سازی تقاطع کشمش تپه، وضعیت راههای روستایی و وضعیت نگهداری راه های موجود، بررسی ایمن سازی جاده مرگنلر ـ پلدشت جهت ادامه عملیات اجرایی برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو