500هزار تن صادرات محصولات تولیدی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: درصدد هستیم تا در برنامه‌ای 2 ساله، حجم صادرات محصولات تولید شده در این منطقه به 500 هزار تن در سال برسد

به گزارش فرینا به نقل از قدس آنلاین، احمد صادقی گلمکانی درباره برنامه‌های پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حوزه صادرات بیان کرد: با تعاملات انجام شده و بسترسازی مناسب برای ورود انواع کالاها، برنامه دو ساله منطقه بر این پایه استوار شده که میزان صادرات از منطقه ویژه اقتصادی سرخس به حوزه‌های جغرافیایی آسیای میانه، افغانستان، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش قابل توجهی داشته باشد.
صادقی گلمکانی افزود: ضمن اینکه توان تخلیه و بارگیری تا حجم یک میلیون تن در سال نیز در برنامه‌های آتی منطقه گنجانده شده است.
وی با تأکید بر این که صادرات غیرنفتی همواره یکی از جهت‌گیری‌های توسعه اقتصادی کشور است، گفت: در صادرات غیر نفتی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی کالا در این منطقه، صنایع تبدیلی، میعانات گازی را به ماده هایی ارزشمند از قبیل بنزین و گاز تبدیل کرده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: همچنین در حوزه‌های صنایع غذایی، خوراک دام و انواع مواد شیمیایی نظیر صنایع مرتبط با گوگرد برنامه‌های هدفمندی انجام شده است.
صادقی گلمکانی با اشاره به اقدامات منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منظور توسعه صادرات تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای تسهیل روند صادرات در رونق تولید، ایجاد تعامل مثبت و سازنده با مدیران ارشد گمرک در ستاد نظارت استان و ادراه کل گمرک سرخس است.
وی ادامه داد: گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس با کد گمرکی مستقل و نیز بهره‌گیری از مدیریت دقیق و ارزیابان مجرب به صورت تمام وقت، به ارائه خدمات در این منطقه مشغول هستند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود:  همچنین در راستای تعاملات انجام شده ضمن تأکید بر اجرای قانون و نظارت مستمر، بالاترین تعامل و خدمت‌رسانی بین گمرک، منطقه ویژه سرخس صاحبان کالا وجود دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو