13 مسابقه و 16 جشنواره ورزشی در نیمه اول امسال در ارس برگزار شده است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: علاوه بر اجرای طرح صبا، 13 مسابقه و 16 جشنواره ورزشی نیز در منطقه آزاد ارس برگزار شده است.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در طول 6 ماه ابتدایی امسال، 13 مسابقه ورزشی در سطح منطقه ای و استانی در منطقه آزاد ارس برگزار شده است.
داداش زاده گفت: از مهم ترین مسابقات برگزار شده می توان به مسابقات پرش اسب، کارتینگ، درگ 400 متر، پینت بال، قایقرانی، فوتسال، والیبال، شطرنج، موی تای و قوی ترین کودکان ارس اشاره کرد. 
وی خاطرنشان کرد: در این میان مسابقات درگ 400 متر با حضور شرکت کننده هایی از شمالغرب کشور و مسابقات موی تای، به صورت استانی برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه جشنواره ها و همایش های ورزشی برگزار شده در منطقه آزاد ارس نیز گفت: در مدت شش ماه نخست امسال، منطقه آزاد ارس از 16 جشنواره و همایش در حوزه ورزش و تفریحات سالم در نقاط مختلف از جمله جلفا، نوردوز و خداآفرین میزبانی کرده است. 
داداش زاده عنوان کرد: جشنواره های پاراگلایدر، خودروهای کلاسیک، بازی های بومی محلی، پیاده روی، اسکیت، تیراندازی با کمان، کیوکوشین کاراته و همایش های دوچرخه سواری خانوادگی، ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی و کوهنوردی از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده ورزشی و تفریحات سالم در نیمه نخست امسال در ارس هستند.
وی با اشاره به حضور تیم های منطقه آزاد ارس در رقابت های مختلف بین المللی، ملی و استانی، تاکید کرد: تیم اسکیت منطقه آزاد ارس امسال به مسابقات بین المللی ترکیه اعزام شده و توانست عنوان سوم این مسابقات را کسب کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: تیم والیبال بزرگسالان منطقه آزاد ارس، تیم کاراته و تیم اتومبیلرانی نیز با حمایت منطقه آزاد ارس به مسابقات کشوری اعزام شدند و در این میان، تیم کاراته منطقه آزاد ارس موفق به کسب عناوین قهرمانی انفرادی، نایب قهرمانی و مقام سوم مسابقات کشوری شد.
وی اضافه کرد: حضور تیم فوتسال، والیبال، موی تای، کاراته و دوچرخه سواری منطقه آزاد ارس در مسابقات استانی نیز از جمله عملکرد سازمان در 6 ماه نخست امسال به شمار می رود. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران منطقه آزاد ارس به صورت انفرادی یادآور شد، ورزشکاران ارس در رشته های اتومبیلرانی و دوچرخه سواری و کاراته با اعزام به مسابقات استعدادهای برتر کشور در قالب تیم استان، موفق به کسب عناوین درخشان در مسابقات کشوری شدند.
داداش زاده آموزش و توسعه انسانی را یکی دیگر از اهداف سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه ورزش عنوان کرد و گفت: دوره آموزش بین المللی چالش های مدیریت ورزشی، دوره تئوری مربیگری در رشته های مختلف، کارگاه آموزشی پزشکی کوهستان، کارگاه آموزشی اصول و مقدمات کوهنوردی و دوره استعدادیابی سنگ نوردی و اعزام 3 نفر به دوره مربیگری دوچرخه سواری و بسکتبال در شش ماه نخست امسال اجرا شده است.
وی با اشاره به طرح صبا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ارس، گفت: این طرح در تابستان امسال با حضور 915 دانش آموز در رده های مختلف سنی برگزار شد.
وی گفت: 27 دوره ورزشی در رشته های سنگ نوردی، تنیس روی میز، شطرنج، فوتبال، والیبال، بدمینتون، تکواندو، بسکتبال، دوچرخه سواری، بوکس، بدنسازی، پیلاتس، ووشو، ایروبیک، کاراته، ژیمناستیک، اسکیت، هفت سنگ و فوتسال در تابستان امسال و در قالب طرح صبا در منطقه آزاد ارس اجرا شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: برای توسعه زیرساخت های ورزشی منطقه در سال ۹۸ اقدامات تکمیلی پل ارتباطی مسیرc و ادامه اجرای معابر دهکده ورزش و احداث سالن ورزشی خداآفرین و احداث زمین مینی چمن مصنوعی سیلگرد، افتتاح سالن ورزش زوخانه ای و مرمت پیست اسکیت تختی، انجام شده است.
داداش زاده گفت: توسعه گردشگری ورزشی در کنار ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین رده های سنی مختلف جامعه از مهمترین هدفگذاری های معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس بوده و در این مسیر اقدامات خوبی انجام شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.